Två illrar
Jag har pratat med en tjej på internet som sköter sina vänners illrar medan han är bortrest. De är två viltfärgade hanar, ca 1-2 år, bor just nu i en bur, den ena biter ordentligt(blodvite, lämnar märken osv), de verkar inte ha det så bra. Ägaren har nu bestämt att de kan sälja den ena, den som är "värst".
Hon visste inte ifall de var vaccinerade, kastrerade eller chippade, hon trodde inte ägaren visste det heller. Så jag letar efter någon som skulle kunna ta hand om dem, ta kontakt med riktiga ägaren osv. Illrarna finns i Eskilstuna, han ville ha 1500 för den(!), sen vet jag inte så mycket mer om dem
Antar att någon här är intresserad, (hoppas det iallafall), PM:a så kan jag ta kontakt med tjejen som har dem just nu, de här illrarna behöver ett bra hem, hoppas på att någon här kan ta dem och också övertala honom att sälja den andra. Ägarna kommer hem på onsdag och då ska hon nog lämna tillbaka dem
Ursäkta om inlägget är lite rörigt eller så, jag är trött och förvirrad just nu.
Önskar verkligen att de kommer till ett bra hem ..

Ohh, hoppas någon kan rädda dessa illrar. Att sitta i bur är inte ett iller liv vi önskar dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Pm'ar dig så får vi se vad vi kan göra..
Okej, men hur länge har dom bott hos sin ägare då? Vad är det för färger?
#3 Färgerna är väl inte det viktigaste.. Det viktigaste är ju att de får ett bra hem!=) Eller hur? Dessutom står det ju redan i början av inlägget att båda är Viltfärgade. Gäller att man läser noga :P
#0 Bra initiativ av dig att skriva här! Förhoppningsvis kommer det att lösa sig för illerkillarna. 
Sara
Det verkar som det kommer ordna upp sig. Mer info kommer kanske om några dagar.

#6, härligt!

Underbart. Håller tummarna att det fixar sig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars