Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 2823 ggr
Goseiller
0

Illerägare i Högsby?

Jag och min sambo ska nu ta våra djur och flytta till hus i Högsby. Förmodligen ska även min väninna Loverats och hennes familj flytta neråt lite senare. Så nu undrar vi om det finns fler illerägare i trakten runt Högsby, Oskarshamn, Hultsfred och Kalmar. Hade varit roligt att kanske ordna med illerträffar och annat roligt.

Kram och illerpussar till er alla

emelieaxelsson
0

Jag är från Ruda! (knappt 1 mil från Högsby)
Nu bor jag i Blomstermåla, dvs 2,5 mil från Högsby ungefär.
Så jag och min iller finns i närheten!

Goseiller
0

Åh vad trevligt. Vi ska flytta till Fågelfors. Vet inte om det ligger nära Blomstermåla, men kan ju hoppas Glad Men allt inom 7 mil tycker jag ändå är nära Flört

emelieaxelsson
0

Fågelfors ligger nog max 5 mil från Bmåla, så det är inte så långt fsktiskt :)

Loverats
0

Det låter ju helt underbart. Vi flyttar nu på tisdag eller torsdag så ser fram emot en fin vår med illerträff i trädgården med fika och massa illerbus :)

Karlen här hemma bakar mer än gärna en kaka till oss om vi är sugna Flört

Loverats
0

Goseiller blir så glad nu när hon får veta att vi också ska flytta nästa vecka. Hoppas bara vi hinner berätta överraskningen för henne innan hon läser här Flört Vi har stått i valet och kvalet att hålla oss här i sverige eller flytta till norge. Men bestämde oss för att bo i sverige ett tag till.

Hoppas bara nu att sambon inte får ett kanonerbjudande när det gäller jobb i Norge. Hade varit så typiskt när man står med kontrakt på hus och allting och sen måste flytta i alla fall.

Loverats
0

Förresten Kvillsfors/Målilla ligger väl inte så långt ifrån Fågelfors? Vet dock inte hur långt Kvillsfors ligger från Bmåla.

Goseiller
0

Ååååh jag har en känsla av att detta kommer bli en underbar sommar för oss Sabina/Loverats och våra illrar. Stor trädgård, badsjöar med strandutflykter och grillkvällar ute i trädgården och så underbara skogspromenader. Nu längtar man verkligen till våren och sommaren då man ska bo i hus ute på landet.

Hade vart jättetrevligt emelieaxelss att träffas och snacka iller Skrattande

Tusen tack Sabina och Micke för att ni finns och att ni stannar kvar här i sverige.

emelieaxelsson
0

från högsby till kvillsfors är det ca 5 mil. från högsby till fågelfors är det 1,5 mil. så det är ju ändå hyfsat nära :)
skulle vilja att min iller träffar fler illrar än vad hon gör, hon har bara träffat en iller en gång. hon blev jätteglad och ville leka, men den stackars illern blev rädd och kissade ner sig. så det gick inte så bra :)

Goseiller
0

Aaaaaw stackars liten. Ja mina illrar blir inte rädda i alla fall. Både Silke och Tigra gillar andra illrar (i alla fall dom som vi har träffat hittills) så jag tror dom kommer att få jätteroligt. Skrattande