Släktforskning
Hej!
Försöker rota lite i Ozzy´s släkt för skoj skull. Han kommer från Gabriella som bor i klippan/krika, i skåne. Han är född 2010 02 14. Pappa heter Melvin, mammans namn kommer jag desvärre inte ihåg.
All info mottages tacksamt!!
Är det inte lättare att ringa uppfödaren och fråga ?

haha…helt klart. Men jag har försökt nå henne utan svar :( Vet inte om hon bytt nummer
sen är de kanske lite roligt att se om någon har syskon här på sidan kanske ;P när man släktforskar lite. de hade jag tyckt :D

#3 Absolut!! Här är ett bra ställe för att söka syskon :)
hittar du några släktingar? jag blir också nyfiken hehe

Inte nån :(
Men man bör nog räkna med ett par dagar innan "alla" sett tråden.. inte säkert att ozzy´s släktingars ägare är här inne och läser, och om dom gör det så kanske det bara sker sporadiskt.
Messat uppfödaren men inte fått svar…
Fick du ingen stamtavla när du köpte honom?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#7 Nope…Ozzy är en lite skrutt utan någon stamtavla… Därav intresset att finna hans släktingar :)
Okej, hade ägaren både hanen och honan? Om hanen var inlånad kanske du kan få info från ägaren?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ägaren hade både hanen och honan. Hanen sålde hon till en tjej som egentligen skulle haft en valp men fastnade för honom istället :)
Jag vet verkligen ingenting mer än det lilla jag skrev i #0
Jo, pappa Melvin var viltfärgad…hahaha

Putt i putt :)
Har för mig fillans Noomi och Gamla Wilja kommer från henne men har för mig dom är födda i april
#13 noomihjertafillan tror jag hon heter/hette. Sajten är inte öppen men det går ju att skicka PM om du går in på meddelanden -> skicka nytt och klistrar in hennes namn där. Däremot vet jag inte om användarnamnet är aktivt fortfarande..
Paulina

#14 tack! Ska kolla fall jag hittar henne
Hon bytte ju till mittnamnfillan sen också.. Vad jag vet har hon inte kvar några illrar.. Möjligtvis någon, men hon köpte på sig en massa illrar, tog kullar, sålde till dom som betalade i stort sett och sedan omplacerade hon sina vuxna illrar en efter en..
även flera av hennes valpar har legat som omplaceringar vid flera gånger då hon inte kollat upp köparna utan bara sålt eftersom hon tyckte att "alla hade rätt till en iller"….
Sajtvärd på Iller.ifokus

noomihjertafillan / mittnamnfillan…. det verkar som hon iaf köpt iller av Gabriella (hittade gamla trådar)
Men det går inte att kontakta henne då båda sidor ligger "nere"
Ingen som vet vart hennes illrar tog vägen? Wilma och noomi..
Sökandet fortsätter med spänning :)
#17 Wilja bor hos Raggarillern :D

#18 Jag hittade hennes namn på raggarillerns hemsida, och har mailat henne!
Det skiljer ett år och två månader mellan dem, kanske Wilja är Ozzyz storasyster :)
#17 Det går visst att kontakta dem ändå, läs om mitt inlägg #14 ;)
Paulina

Hade så gärna fått tag i uppfödaren bara.. men jag har fått ett PM från en som vet vem hon är.. hon ska se om hon kan hjälpa mig att få kontakt med henne (hon hade tydligen bytt nr)
Här är ju definitivt baksidan med Att skaffa iller utan stamtavla… man vet ingenting :(
Men nu har vi lärt oss den läxan. Har ju kommit en liiiiten bit iaf :)

#20..Oj! Sicken miss…jag ska testa!

Jag fått tag i uppfödaren nu och väntar på svar :)

#20 noomihjertafillan gick det att skicka till, tack för tipset!
#16 Hon har noomi kvar och Per bor hos en fodervärd

Noomihjärtafillan bytte namn till Devils härinne senast hon var här.
Hon sålde väl alla illrar? Hon köpte ju två hundvalpar nyss.
#26 Det låter ju bra…. *suck*
Sajtvärd på Iller.ifokus

#26 Den där tösen verkar hopplös att få tag i…
Jag tror mitt ända hopp just nu ligger hos uppfödaren.. hoppas bara att hon svarar på mitt meddelande
Men efterlysning gäller till alla illrar där uppfödare är okänd (eller om det är gabriella) vars födelsedatum är 2010 02 14
Hör av er! :)
Villhittahem heter fillan nu har skrivit med henne för bara några veckor sedan här..

#29 Har nu skickat meddelande till denna tjejs "alla" namn :) Får se om hon finns kvar och kikar sin mail mellan varven.

Har fått svar från uppfödaren!!
Hon kunde ge mig lite info nu och ska leta efter diverse papper senare :)
Pappa Melvin kommer från Ekeby
Mamma Lizzi från Hästveda
Någon som känner igen något av det som skrivs…Hojta!! :)

Hästveda är en väl en marknad?

#32 Det är en ort också.. nära hässleholm :)

#33 Jo, menade att när illrar kommer från hästveda så är det ofta från marknaden eftersom det säljs illrar där.

Aha….det visste jag inte!
Måste kolla om hon menar orten eller marknaden.. håller tummarna på orten!
#35 Förmodligen kommer det vara marknaden..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#36 jag är rädd för det…. har inte hört något mer från uppfödaren, men det kan nog ta lite tid att hitta svaren då jag körde 1000 frågor :)