Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2085 ggr
forkylning
2011-01-20 22:45
0

Köpes

Intresserad av att köpa en illervalp! Men det är jätte svårt att hitta iller uppfödare i skaraborg. Så jag vänder mig hit för att höra om någon som vet något om detta!

UlrikaD
2011-01-20 22:50
0

Du kanske ska vidga din sökning lite. Din perfekta illervalp kanske finns i Stockholm. Gå hellre efter uppfödare än efter avstånd. Brukar bli bäst så.Skrattande

terkina
2011-01-21 00:05
0

#1 Eller din perfekta uppfödare! Flört

#0 Det är faktiskt väääldigt viktigt att hitta en uppfödare som du litar på och som du känner att du kan vända dig till i vått och torrt, att ni är på samma våglängd liksom. Ett telefonsamtal eller ett mail är aldrig långt bort, så då spelar det ingen roll om uppfödaren bor på andra sidan jorden.

Jag och min sambo gjorde själva den tabben att gå på första "bästa" uppfödare när vi skaffade vår första iller. Den uppfödaren har vi inte hört ett ljud av sen vi hämtade vår valp.
Iller nummer två åkte vi 40 mil enkel resa för att hämta och det ångrar vi inte en minut! Både världens bästa uppfödare, som hjälper oss i alla frågor (vet hon inte själv hjälper hon oss att ta reda på svaret) OCH världens bästa iller. Skrattande

Medarbetare på fengshui.ifokus

Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

UlrikaD
2011-01-21 00:45
0

#2 Klart han är bäst hälsar mamma Molly.Skrattande

forkylning
2011-01-22 16:49
0

ja skulle kunna tänka mig att åka till stockholm för att hitta mig en iller kompis. Men det är svårt att hitta uppfödare tycker jag. söker på google så hittar ja bara forum där folk har köpt sina illrar men inte någon som säljer. har ni någon att rekommendera eller vet hur jag ska kunna gå till väga för att få tag på en uppfödare?

sarae
2011-01-22 16:56
0

#4 finns en uppfödartråd klistrad högst upp i inläggslistan ;)

JossanH
2011-01-23 18:32
0

Som Sarae säger så finns det en tråd här högst upp på listan där uppfödare har skrivit upp sig. Där kan du kolla hemsidor, maila eller ringa och prata med dom.
En illervalp är lite svårt att hitta nu då det inte är säsong för valpar än. Det finns uppfödare som redan har parat sina honor men då ska honorna gå dräktiga och valparna ska bli mellan 8-10 veckor innan dom säljs.. Vanligast är att valparna föds i april-maj.

Sajtvärd på Iller.ifokus