Fokus är =
Den här sajten Ifokus
(ifokus i Allmänhet. Jag syftar inte på någon speciell sida vissa sidor är helt okeej)
Är bara ett samlinsställe för mobbare och besserwisser/rar, medlemmarna är ju helt crazy finns bara idioter på dom här sidorna "Helt klart"
Trackar dom inte ner på nybörjare så tror dom som varit medlem på sidorna längst är bäst och vet allt och det finns som ingen glädje eller omtanke på dom här sidorna, inge förtroende för andra.
Alla har som kniven i högsta hugg eller sina taggar rakt ut i vädret..
Bara en massa tjafs och gorm om ditt och datt..
Det är här ni samlas era jävlar, iFokus kommer vara ett dårhus nu och för alltid!!!
(jag står för vad jag tycker och jag vet att många andra håller med fast ingen säger nått)
Nu var det sagt. Klart slut!!
Nu var det sagt. Klart slut
Det var ju synd. Jag har bara lagt märke till bråk då ngn har gjort ngt riktigt galet mot sitt djur ;)

Och ett sådant här inlägg som du skriver är inte alls provocerande på något sätt?
Det är ju bara ett bevis på vilka människor som VILL starta bråk och konflikter och bara trivs när folk bråkar runt omkring en.
Varför är du här om du känner så?
Sara
Som man bemöter andra blir man själv bemött 

Vad skönt det måste kännas för dig att du fick ur dig det ; )
Ett dårhus är lite att ta men håller med dig för övrigt, många gånger är det synd om nybörjarna då det ska spelas besserwisser metoder. Respons blev det.

Det är tråkigt att man glömmer alla nybörjare som tar åt sig av de råd de får och faktiskt är tacksamma för att folk hjälper dem.
De som inte vill ha råd, eller inte kan TA råd behöver ju inte skriva på forum.
Sen har det tidigare bara funnits två personer på forumet som använt sig av ordet besserwisser, nu är det tre personer.
Tycker det är trist, tråkigt och totalt missvisande. Sen när blev kunskap någonting fult och någonting att skämmas över?
Jag är ganska ny här och hade massor med frågor när jag blev medlem här. Jag tycker att jag blev väldigt bra bemött!! Fick svar på mina frågor och folk är/var väldigt trevliga och tillmötesgående! Har till och med fått massor med erbjudande om att få komma hem till vilt främmande människor för att få träffa deras illrar och få ställa frågor på plats osv. Jag är super nöjd med denna sidan!!
Vill du se en förbättring på iFokus Liinda? Lyft då mer än gärna en konkret, konstruktiv diskussion så att vi kan nå en förändring för ett argt inlägg som förolämpar varenda läsare kommer med största sannolikhet inte leda till det. Detta får dig bara att framstå som en besserwisser/mobbare som tror att den är något med alla taggar utåt och kniven i högsta hugg 
Paulina
Försök börja det nya året med att lägga bitterheten på hyllan ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
denna användare har lagt ut samma tråd på flera sajter..
Svartasilverskon inlägg 11,
Det är för att folk i allmänhet ska tänka om och upträda bättre på de olika sajterna.
#12 Så då är den rätta vägen att gå genom att kalla alla som skriver på iFokus för mobbare, besserwisser, idioter att hela iFokus med dess sajter är ett dårhus där alla "jävlar" håller till?
Den som uppträder illa här är väl ändå trådskaparen som har kallat väldigt många människor för väldigt otrevliga saker… Det kallar inte jag för att få folk att "tänka om och uppträda bättre på de olika sajterna"..
Man slår inte ner någon för att den ska sluta slåss…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag blev väldigt chockad över denna tråd då jag läste den inne på katter…
Genom att kritiskt skrika ut en massa skit får du ingen förändring.
Ja, tydligen ska man inte visa att man är bättre själv, så som man lärt när man va liten.
Man kan hålla med till viss del, har upplevt att det blivit mer så på senaste tiden, iFokus va något helt annat när jag började hålla till här. Men antar att ju större en sajt blir, ju mer folk som vill förstöra kommer in.
JossanH inlägg 13,
Har aldrig nämnt att det var rätt väg att gå, föredrar att du inte drar förhastade slutsatser, poängen är att människor ska tänka till lite extra, det var därför tråden skapades även om det var grovt skrivet.
#16 Jag drar inga förhastade slutsatser, det var därför jag hade satt ett frågetecken efter- det var en fråga :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Fantastiskt att folk försvarar påhopp som detta… Om det är så hemskt här, var inte här.
Känner att jag måste öppna munnen lite…
Jag har aldrig blivit påhoppad, eller känt mig påhoppad på iller i fokus. De frågor jag ställt har jag fått svar på och i de få fall där flera sagt ifrån med bestämdhet har jag sett som omtanke om min Iller som jag kanske, då jag inte vetat bättre, tagit hand om på fel sätt.
Tycker detta är en trevlig sida och väljer att vara en mer eller mindre aktiv medlem.
Malin och illerherr´n Vilde!
#18 Vet inte om det är bla mig du menar? men Tycker du att jag försvarar påhopp? Säger bara vad jag tycker och känner. Dvs att jag tycker att det är mycket gap och skrik för en liten sak, folk som går in för att slå andra på näsan (ge bra information på ett dåligt sätt) och folk som går in för att bråka. Anledningen till att jag är kvar är för att det är en bra sida som man kan lära sig mycket på och som man kan rådfråga om olika saker. Dessutom finns det så mycket trevligt folk. Därav väljer jag att då bortse ifrån allt dåligt.
Gasoline inlägg 20,
Försöker oxå bortse från det dåliga, sådant som jag bland annat menar är "har man ej samma åsikt ska man bli borta" attityd och det är inte okej.
Tyvärr är det inte enbart nybörjare, många som varit med från starten som håller sig utanför och det är tråkigt men man kan förstå dom.
Det jag kan tycka är ledsamt är att en människa skriver ett sådant här inlägg med fyllt med bitterhet och ilska och sen inte förklarar sig. Då känns det ju mera som ett troll än en människa.
#22 Ja, verkligen. Men va även bra på ett sätt, man kan uttrycka vad man tycker om denna saken utan att skapa en egen bitter tråd. ;) Men sorgligt som sagt att hon inte är kvar och försvarar sig.

#22 troll kan man tycka :) personen har haft iller tidigare och blivit avstängd från sajten många gånger pga sitt otrevliga uppförande. Mycket gap, hot och personangrepp. Ungefär samma stil som det här.
#24 ah, det förklarar ju en del. 

Bemöt andra som du själv vill bli bemött Linda ;)
Jag tycker att det är väldigt fel av den här personen att säga så, visst det kanske finns någon som beter sig så men det är fel att anta att ALLA är sådanna. jag har då aldrig upplevt att man blivit dåligt bemött här utan det enda man får är bra tips på hur man kan göra livet bättre för sin älskade iller.
Om nu hon blivit så hemskt bemött kanske det beror på att hon gjort något för att förtjäna det :)
# Och??? Vad vill du med tråden?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#28 hon vill nog bara bråka som alla andra trådar hon skapat genom åren på iFokus och det är mycket tråkigt =(

Det komiska är att denna användare även har denna info på sin profil….Om nu hela iFokus är så kass varför tusan är man då medlem här?
#29 Sorgligt med sådana människor. Min fundering, hur mår personen egentligen?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#31 ja man kan ju undra eftersom samma beteende har hållt på flera år nu
#24 Jo, det va dels henne jag syftade på. Den va hon som lärde mig vad ett forumstroll va ;)
är det hon som kom ifrån eskilstuna?

#24 har inte blivit avstängd för nått hot och angrepp det var jag som vart angripen haha..(nog pratat om det..)
nää det är inget elakt syftat mot iller asså iFokus som allmenhet '=) jag är inte sur eller har inge problem med denna sida har inte varit inne på 2 år men gick in på en sida här för nån dag sen och så och dom påstod att man ljög när man berättade en sak =O helt knasig..
jag har inget imot själv iller iFokus eller nån spceiell grupp det är bara så att nästan på alla sidor finns det elakheter som nu hoppar folk på mig för detta inlägg och börjar syfta massa saker :S hallå visst hoppa på mig och säg att det var elak, jag vet att det inte är ett snällt inlägg men det stämmer bra på många sidor att det är så här speciellt iFokus. men att börja kränga mig med elakheter peronligen om mig är lågt och det är sånt jag menar händer på engång..

..

den tomma kommentare och denna var en kopia på det jag skrev nedan datan laggade.. SÅ nu vet ni det

Roligaste är ju att den ända sidan som har kvar detta inlägg är iller och dom påstår ditt och datt och påpekar falska saker som om dom vet vem jag är :O ni vill ju ha bråk själva när ni behåller denna tråd och låter folk skriva elaka saker..
Dom som verkligen känner mig vet att jag är en snäll person men dom 4 som bråkat med mig på illerifokus vill bara framstå mig som en idiot som bara varit dålig.. men berätta allt snällt jag gjort.. gör det nää för då börjar ju alla tänka om att om vad fel av dom här att säga så dumt om henne när hon inte är såå…
Jag har gjort många bra trådar här på sidorna,, många fina tävlings och gett många goda råd och jag har hjälpt många iller människor i närheten vissat hur man tar han om illrar för att dom ska ha det bra. Jag har sett till att illrar som haft det dåligt fått fina hem. Jag har fixat och donat mycket.. jag tog hand om mina illrar som om dom var av renaste guld.. men vissa på denna sida ville få mig att framstå som en dålig iller ägare. Att mina illrar hade det värsta som om jag var (nån slags minkfarmare) (vill inte säga vad som sagt för jag vill inte dra upp nått gamalt)
Jag tycker inte ni ska bara angripa med elaks saker.. det är det som är felet med denna sida ingen tänker på att jag kanske menar nått gott med detta, nää allt är bara för att vara dum
Säger ännu en gång att jag vill inte att vi drar upp nått om mina illrar på denna tråd och jag hoppas att ni accepterar det visa att nu kan vara en bra sida då att inte dra upp nått personligt om självaste mig eller mina illrar
#10 Hela ditt inlägg var ju inte speciellt snäll..
#9 ditt slut kan man ta kränkande (fast nu tog jag inte åt mig det men någon kunde ju gjort det)
#12 precis vad jag försökte
(ifokus i Allmänhet. Jag syftar inte på någon speciell sida vissa sidor är helt okeej)
#14 skrika? Jag SKREV jag skrek inte!!! sen är jag inte sur heller när jag skriver detta =)
#20 ännu engång skrika gapa? =S
#22 lilla du, jag är inte inne på iFokus så mycket. Så jag är inte inne och ser era kommentarer så jag gick in först nu och såg allt..
#23 klandring bitter tråd.. vad är det för smekis ? som sagt jag är inte inne på sida så ofta därför jag inte svarat..’
Säger det en 3gång för säkerhets. slippa mer bråk lix--
att jag vill inte att vi drar upp nått om mina illrar på denna tråd och jag hoppas att ni accepterar det visa att nu kan vara en bra sida då att inte dra upp nått personligt om självaste mig eller mina illrar

glömde skriva.
varför ska jag vara inne och försvara mig? nu har jag sagt det jag ville säga. försvarar jag mig blir det ju bara bråk. jag ville inte bråka bara skriva det där inlägget nu är det gjort. varför ska jag fortsätta då blir det ju bara värre nog med den sakda jag gjorde som jag inte ville skulle bli så jätte negativ
# 38 Jag, som är en av medarbetarna, har inte tagit bort tråden pga att den egentligen säger mer om dig än om sajten.
Du satte ribban för påhopp i # 0 och jag lät det vara pga att det inte var riktat till en specifik person. Då får du stå ut med att folk tycker samma om dig. För du kan väl inte förvänta dig att folk ska tycka synd om dig när du spytt sån galla?
Sara

Oavsett vad som här hänt förr och vem du är eller om du har iller eller inte. Blir jag personligen väldigt nyfiken på vad du ville ha för respons på det första inlägget och vad du som person tjänar på detta?
ville du att folk skulle kommentera?
ville du att folk skulle diskutera ämnet?
hur hade du tänkt dig att du inte skulle bli indragen i diskussionen eftersom du starta inlägget?
Och du är medveten om att du kränkt mig personligen genom att skriva att jag är en idiot (eftersom jag är medlem på ifokus), hur vill du att jag ska tolka och tycka om det???
tacksam för svar
Mvh Anna Hermansson

Hur har någon på illerifokus gått riktigt förlångt och gått in på blocket och skrivit intresse mail till mink pälsar och sånt med min hotmail och mitt namn som under sträck :/ det var jävligt lågt.. fy fan asså
#42, och bara för att en person gjort detta så går du ut med ett inlägg där du säger att alla är crazy och idioter och ATT "vi jävlar samlas på detta dårhus". Väldigt trevligt!!! (det där var ironi om du inte förstod det).

inlägg #42 gände igår.. har inge med med hela tråden att göra smörto

inlägg #42 hände igår.. har inge med med hela tråden att göra smörto

#45 du har inte lust att svara på mitt inlägg #41 då???? skulle vara bra med en förklaring…….
Mvh Anna
Jag tror linda misstolkar en massa när hon läser, eller så formulerar jag mig otroligt tokigt.
#18 Vet inte om det är bla mig du menar? men Tycker du att jag försvarar påhopp? Säger bara vad jag tycker och känner. Dvs att jag tycker att det är mycket gap och skrik för en liten sak, folk som går in för att slå andra på näsan (ge bra information på ett dåligt sätt) och folk som går in för att bråka. Anledningen till att jag är kvar är för att det är en bra sida som man kan lära sig mycket på och som man kan rådfråga om olika saker. Dessutom finns det så mycket trevligt folk. Därav väljer jag att då bortse ifrån allt dåligt.
"#20 ännu engång skrika gapa? =S"
Svar: Ja, jag tycker ofta att det blir mycket liv äver en liten sak på iFokus. Och du verkar ju inte ha några högre tankar om detta heller.
#22 Ja, verkligen. Men va även bra på ett sätt, man kan uttrycka vad man tycker om denna saken utan att skapa en egen bitter tråd. ;) Men sorgligt som sagt att hon inte är kvar och försvarar sig.
"#23 klandring bitter tråd.. vad är det för smekis ? som sagt jag är inte inne på sida så ofta därför jag inte svarat..'"
Svar: Kladrigt bitter tråd? Va inte jag som skrev det… Men ja, är den inte ganska bitter då? Nej, då ber jag om ursäkt, trodde du hade försvunnit helt. Mitt fel och ber därmed om ursäkt.
Mitt inlägg var #22 och jag tycker för det första att man ska vara tillgänglig efter att man lagt ut en sådan här anklagelse.
För det andra så tycker jag inte att du LiindaLarsson har bemött folk värst trevligt heller och vill man bli bemött trevligt så borde man bete sig trevligt. Att börja ha en nedlåtande ton såsom "lilla du" när man besvarar en kommentar är inte att bete sig trevligt i min bok.
Jag anser fortfarande att denna tråd är otrevlig från start och jag tycker det var synd att du satte upp denna tråd och sen försvann. Uppenbarligen har du mycket inom dig som du vill få ut och detta var kanske inte det bästa sättet.
Sen om folk betett sig som du säger i #42 så anser jag att dom betett sig otroligt illa och barnsligt och att det inte är ok.
Jag tycker iller iFokus är både + och -
+ är att man får ta del av mkt bra fakta här inne
- är att man har blivit utanför av illerpersoner
så kan hålla med ts lite

nää det är inget elakt syftat mot iller asså iFokus som allmenhet '=) jag är inte sur eller har inge problem med denna sida har inte varit inne på 2 år men gick in på en sida här för nån dag sen och så och dom påstod att man ljög när man berättade en sak =O helt knasig..
så du har inget emot just denna del av ifocus och då känner du behov av att posta just det du skrev i början även om det är en okej del… jag hänger faktist inte riktigt med på hur du tänker i detta fall (om nu inte detta bara är för att trolla vilket jag mistänker)