Hem sökes..
Nu har jag fått hem mina illrar eftersom föregående ägare inte kunde behålla dom. Tyvärr är jag fortfarande allergisk och söker därför nytt hem åt krabaterna.
Önskar att dom ska komma till gemensamt hem, men att du är ordentligt påläst och har illervana överväger.
Mly: En söt liten albino tjej runt 3 år. (?)
Uppskattar att få vara ute väldigt mkt. Har haft med henne på buss och tunnelbanne resor utan problem.
Har haft henne i väskan ibland när jag är ute och går och då somnar hon 98% av fallen så hon är väldigt lätt att ta med sig.
Man får räkna med några bet i början. Hon testar dom flesta. Men det går över när man är bekantat sig med henne. Dålig på lådan dock. Och kan vara osäker i visa möten med andra illrar, tror mest när dom är äldre.
Uppfödare är Zickan. Kastrerad och chippad.
Gemma: En pastell flicka som är uppskattningsvis född runt 2009-05. Hon kommer från Cilla som heter trollskogen här inne på iFokus.
En jättemysig tjej som gillar att gosa. Har aldrig bitit mej, eller någon av dom jag känner. Bra "nybörjar iller", men önskar ändå precis som dom andra att få komma till ett hem med illervana. Även hon som är duktigast på lådan och träffar oftast rätt. I värsta fall kommer det brevid. Ej kastrerad.
Marley: En stor hane som kommer från samma kull som Gemma. Han är den som är mest lekfull av sig. Gillar att doppa HELA ansiktet när han dricker vatten ;)
Han är lite lättskrämd i mellan åt. Så man får vara lite försiktig när man närmar sig. Har inte bitit mej, men har bitit förra ägaren vid två tillfällen (under 1 års period ca) när han vart skrämd och det gjorde visst väldigt ont.
Men annars är även han en trevlig kille med fart i :)
Vet inte riktigt hur duktig han är på lådan, men behöver tränas han också. Kastrerad.
Ingen av illrarna är försäkrade eller vacc. Men det där kommer jag prata med dom nya ägarna om och ingen av illrarna lämnar hemmet åtminstonde vacc. Och jag räknar med att nya hemmet försäkrar dom och allra helst chippar.
Ska försöka ta reda på dera exakta födelsedatum. Tyvärr är alla papper borta då dom försvann när föregående ägarna flytta isär.
Ställ gärna frågor och tveka inte att höra av er om det är något mera ni vill veta.
Bor i umeå. Men transport går oftast att fixa. Sthlm reser jag till med jämna mellanrum.
kan du inte lägga ut bilder på dom söta krabaterna? 
skulle va kul och se hur dom ser ut,
fast jag kan tyvär inte köpa men alltid lika roligt att kolla på bilder
Ska ta lite bilder och lägga ut. Jobbar oftast dom ljusa timmarna under dagarna, och min kamera är inte den bästa så ska vänta tills nästa gång jag är ledig. Vilket jag tror är på onsdag nästa vecka :)
#2 okej va bra :)!
Putt
Bilder kommer inom någon dag.
har skicka PM.

Tack mandariiin för bilderna. Vet att du gör det för illrarnas skull, du är verkligen verkligen underbar!

Hoppas att det löser sej även denna gång!
förhoppningsvis kommer de alla 3 hem till mig om inte allt för lång tid =)
madison: Jättekul att du var och hälsade på mig och krabaterna. Du är såklart välkommen att göra det igen :)
lilth2: Jag har inte haft tillgång till datorn, men mejlar dig imorgon igen :)
#15 såg ditt meddelande =) blir toppen det, men du behöver inte stressa =) *kram*
Kan låsa denna tråd :)
Hej alla igen.
Illrarna är fortfarande kvar hos mig. Förhoppningsvis ska lilith ta dem, men tänkte lägga ut lite bilder eftersom det inte är säkert till hundra %. Än så länge är man välkommen att höra av sig, ska ner till sthlm i slutet på vecka 52 och stanna iaf till frdag v.1.
Börjar med Gemma ute i snön, min kamera tar bara bra bilder ute.

gud vad stor Marley har blivit! "lilla" tussen!

Jag är intresserad av hanen men jag har ingen illervana innan :(

Hej! Är väldigt väldigt intresserad av Gemma om inte Lilith ska ha henne! PM:ar dig också för säkerhets skull!

Och jag är verkligen fortfarande kär i Mly!
Ja Marley är verkligen en bamsing numera, men en slimmad sådan ;)
Kul att höra att du fortfarande fastnar för Mly Ulrica, ganska många som hört av sig om Gemma och 2 ang Marley. Men ingen om lilla Mly, och hon har ju verkligen personlighet, iaf tycker jag det!
Dessutom är du ju hon som fått flyttat omkring mest, tycker verkligen synd om min lilla tjej :(
Så blir jättevarm så fort någon ser att även hon finns :)

#37 Men lilla gumman då. Har sett henne sen första gången hon var på omplacering. Så ljuvlig tös och hon förtjänar verkligen att få ett hem för resten av livet nu.
Det bästa vore ju om de kunde flytta tillsammans alla tre.

#19 Jadå, hon är pastelltomte :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#38 håller med…. tror det bästa vore om dom fick fortsätta bo tillsammans. iaf för Mlys skull, då hon behöver trygghet efter yttligare en flytt.
När vet du om Lilith tar dem?

Finns illrarna kvar eller har de hittat hem nu?
Vill du att de ska komma till samma hem eller kan du tänka dig att sära på dem?
Jag har två illrar men är ute efter en kompis till.
Tacksam för svar!
MVH Carro
Vet inte vad jag ska skriva riktigt.
Men Mly söker ej längre nytt hem, för hon ..
Hittade henne livlös igår, med ett stort sår på halsen.
Vet inte vad som hänt, gissar på att hon fått någon
elstöt, men jag vet inte hur.
Dom andra får vara i bur så länge.
Har slut på ord..
Och alla som har pm:at ang dom andra.
Förstår att ni vill ha svar, men jag orkar inte just nu.
Vill fortfarande helst inte sära på Marley och Gemma.
Vill ingenting.

Oj, vad hemskt.. beklagar verkligen! :(
Oj va hemskt! :/ vare inte någon som hade tagit dom?

Men va? Beklagar verkligen. Men det låter mer som om hon fastnat någonstans isåfall, inte elstöt. Vad hemskt.
Beklagar, usch så hemskt 
madison: Nä än har dom inte flyttat, men förhoppningsvis ska Lillith ta dom.
UlrikaD: Har ingen aning, vet inte om jag ska skicka henne på obduktion, om det gör någon skillnad egentligen, eftersom det ändå verkar vara en yttre skada. Vill inte att någon ska skära i min tös.
Letat men hittar inga tecken på vad hon skulle fastnat, och hon verkar inte blödit någonstans. Det ser ut som en brännskada lika stor som en femma kanske, plus att hon tappat päls över såret.
Och sklickat sig omkring. (syndes på pälsen)
Fota ju henne ute härom dagen, inga kala fläckar, lika pigg som vanligt. Ätit som vanligt, ingen tecken på sjukdom alls.
Hon hade bara kallnat lite lite när jag hittat henne, så hon kan inte varit död länge… Och konstigt nog hade hon gått in i buren och bitit i gallret just när hon dog, eftersom hon stelnat lite i käken (typ det enda som stelnat) fick jag bända upp den, gick inte att klippa av gallret, fyfan säger jag bara!
Tack till alla som beklagat.
Men gud, låter ju verkligen hur skumt som helst.. :S
Beklagar sorgen över Mly..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#50 Fruktansvärd upplevelse att hitta sin iller död. Tyvärr vet jag själv, det kommer man inte över i första taget.
Om du inte känner att du väldigt gärna vill veta orsaken till att hon dog så hade nog jag inte obducerat. Någonting hemskt hände räcker väl nästan att man vet:(
Beklagar. 
Sara
Beklagar. =(
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Åter igen, tack ni som beklagat.
Nu har Marley och Gemma fått flytta till Lilith.
Även Sally ska få lite "semester" där tills jag flyttat ner.
Lilith och jag hade ett uppbrott i våran kontakt på ca 3 veckor,
och därför oroade jag att hon tappat intresset men senare
förklarade hon hur det låg till.
Ville bara berätta detta ifall om någon undrar varför jag
fortsatt söka hem när det var sagt att Lilith skulle
ta dom små. Så ni inte känner er lurade :)
Jättestort tack till alla er som visat intresse, flera seriösa
och kuniga iller ägare har hört av sig.
Tyvärr har inte alla haft möjligheten att ta allihopa men blir
rörd att så många kan tänka sig ta hand en omplacerings iller.
Valde att åka ner själv med illrarna, därför har jag haft dålig
tillgång till dator och internet.
Lilith (som tagit ledigt i en vecka bara för att lära känna dom små) har uppd att illrarna anpassat sig bra och snart ska
få göra ett litet vetrinärbesök.
Nu hoppas och tror jag att det är slut-flyttat för båda två, önskar
att Mly hade fått vara med dom, men för Marley och Gemma
slutar det förhoppningsvis bra.
Skönt att det ordnat sig nu och att dom har anpassat sig 

Skönt att det fick ett hem ihop :)

massa kramar från Rissne!
Så skönt att läsa att det har ordnat sig för er allihop.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
åh va kul! Garattis till dom små. :)
Så skönt att höra att dom små sötisarna äntligen har fått ett hem. Beklagar sorgen för den andra lilla