Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 214 ggr
[QueenTizzan]
0

Registrera uppfödning?

Ni som har uppfödning.
Har ni er uppfödning registrerad någonstans?

Typ som de finns kennel klubben för hundar.
Ja ni hajjar vad jag menar.

Hörde att man skulle kunna göra de och få ett riktigt uppfödarnamn men vart de va minns jag inte.

Skulle vilja regga vårt namn och inte bara ha de.
Ni förstår hur jag menar :)

blue
0

Första steget är väll skattemyndigheten om ja inte fattat d helt fel? Nu e juh ja ingen uppfödare..=) Så ja kanske e helt ute & cyklar..=) Men ja tror d e där du "ReggarDittNamn" så ingen annan kan ta d.

Sara
0

Patent och registreringsverket..

Sara

[QueenTizzan]
0

Så många uppfödare här finns och INGEN som kan svara säkert?

Sara
0

Är inte uppfödare men är ganska säker på att det inte finns något liknade som SKK för illeruppfödare.

Man får helt enkelt registrera sitt namn hos PRV och köra som ett vanligt företag.

Sara

Alwyn
0

Ingen av uppfödarna här inne har reggat sitt namn någonstans vad jag vet. Har fört upp frågan på tal förr och det va svaret jag fick… Att illeruppfödnings namn är inget man reggar.

Personligen tycker jag att det är hel-knäppt och att det borde finnas striktare regler och registrering av detta.

Guteillern
0

Jag har registrerat mitt uppfödarnamn hos Stif. Men det innebär inte att namnet är skyddat. För att skydda ett namn måste du vända dig till Patent och Registreringsverket (PRV). /Ammi

Faxlin
0

Jag har försöt få registrera mitt uppfödarnamn hos STIF men ingen visste hur man skulle göra så det blev inget av det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

det görs på Prv  och då söker man under varunamn och sedan är det uppfödare grupp 44.

det kostar 1300 kr i 10 år

här är lenken www.prv.se/varumarke.

Enomia
0

I kattvärlden registrerar man sitt stamnamn hos sitt förbund. Det finns i princip två förbund i Sverige: SVERAK och IDP-föreningarna. Reggar man sitt stamnamn i SVERAK så kan ingen annan registrera det namnet i SVERAK, däremot finns det inga hinder att regga namnet i IDP och vice versa. Såvitt vi har förstått det.