Projektarbete
Det är snart dags för mig att börja mitt projektarbete i gymnasiet. Jag går i en naturbruksskola med inriktning djurvård/sällskapsdjur och skall därför göra något projekt som har med djur att göra. Dessutom har jag två stycken illrar hemma liksom min vän som har en iller hemma hon med, vi funderar på att göra någonting kul med våra illrar och sedan arbeta med det som projektarbete. Men längre än så kommer vi inte.
Några som vill komma med lite tips och idéer?
Jag gjorde projektarbete genom klickers träning med illern Vs en kompis som klickade in sin hund. Både roligt och nyttigt för illern =) Klicka alla illrar, lär dem samma saker och se vem som lär snabbast och jobba där ifrån?
jag har funderat på klickerträning innan osv. Men har inte haft en tanke på att lägga upp det på ett så roligt sätt, att jämföra vem som lär sig snabbast osv. Det lät mycket mer roligt när du skrev det här än när jag tänkte på det haha :) Hur blev resultatet för er då? :)
Något aktiverings/stimulerings projekt kanske? Utforma saker som kan sysselsätta illrarna när man inte är hemma eller saker som stimulerar deras naturliga instinkter och behov?
Sajtvärd på Iller.ifokus
kanske arrangera ett event kopplat till illrar? kanske en dokumentär om iller? (om ni har tillgång till bra utrustning) plåta bilder och ställ ut genom vernissage där ni kanske pratar om illrar och visar dem live? uppfinna världens bästa illerleksaker? bygg upp en illerhinderbana och bjud in folk som kan vara med och tävla, kanske kan ni bli sponsrade med lite priser? allt beror på hur hårt du vill satsa på projektet men det blir ju alltid roligare om projektet är lite krävande och betydelsefullt! hoppas du får någon inspiration och jag ser fram emot en redovisning här på iFokus !
XO /C