Suplelorin impl höll 2år 3mån.
Tjoho,
Tänkte dela med mig av min erfarenhet av chippet som är omtalat.
Theo var den första illern i Sverige som fick implantatet i form av kastrering.
Det sattes in när han var ca 6-8 månader gammal och i full brunst.
Jag har varit supernöjd under dessa 2 år, han har hållt sig fin i kropp och psyke. Han gick ner mindre än 50gram efter kastrering och han har inte förlorat någon muskelmassa överhuvudtaget. Det tog 2-3 veckor innan brunsten la sig helt efter att han fick implantatet.
Nu, 2 år och 3 månader senare så är det dags igen att sätta in ett nytt. Han är inte i full brunst ännu men kulorna är helt nere och han har börjat dofta lite, sådär underbart gott :)
Jag hade velat vänta ut det helt och hållet men har tyvärr inte möjliget till det som det ser ut just nu.
När jag satte in chippet så visste man inte så mkt om biverkningar eller hur länge det skulle verka. Jag fick höra allt ifrån 1-2,5 år. Så jag är mer än nöjd över den tiden det faktiskt har hållt!
Jag har tidigare haft 4st killar som kastrerades kirurgiskt. Alla dessa tappade oerhört mkt i muskelmassa, och vikt överhuvudtaget. 2st av dom behövde jag kastrera i tidig ålder och dessa stannade garanterat i växten. Varje gång det var dags var jag orolig över sövning, fastan och ingreppet överhuvudtaget.
Jag rekommenderar absolut Suplelorin!
Roligt att chipet höll så länge på Theo och att han svarade så bra på det 
Theos syster Daisy fick sitt implantat i januari 2009, och det slutade verka i september 2010, så det höll i ca 1 år och 8 månader. Hon har behållt samma kroppsbyggnad som innan och det har fungerat super på henne med. Inga konstigheter på den damen.
Mamma Dweia fick implantat samtidigt som Daisy och henens verkar ännu hålla. Hon ser likadan ut nu som då…. en tjock fluffis :D
Även mitt Lurv där hemma fick implantat i jan 2009 och jag är oxå supernöjd nu börjar de väl snart bli dax för ett nytt chip igen men ja säger de aldrig mer kirurgis kastrering!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Mercedez har implantatet det sattes i 9/1 -2009 Och det håller fortfarande.
Mr.frost fick implantatet den 4/11 2010 och har just gått ur brunst, får se hur länge det håller på honom..
#4 Vad skönt att han har börjat gå ur bunst nu! :) Har tänkt på er och hållt tummarna!
#5 Det är jätte skönt, nu sover dom ihop som förut och busar=)
Theo och Blight fick chip nr 2 den 8/12-10.
Theo var i full brunst när vi satte in det.
Blight var i förbrunst.
Blight gick in i brunst efter chippet, och har nu gått ur helt och hållet.
Theodore däremot som var i fullbrunst har ännu inte gått ur brunst.
Han har dragit upp kulorna en aning och det gjorde han en kort tid efter att vi satt in chippet. Där tycks dom har stannat.
Han kanske bara är mer man än sin bror? 
Vad roligt att höra! Skulle jag någon gång skaffa fler illrar skulle jag också köra på det! Jag har ju en väldigt liten kille, som pendlar mellan 1200 - 1600 gram under året, lilla killen.
Men han fick superolin chipp för ca 3 veckor sedan pga av sjukdom. Och han kan fortfarande inte låta bli att hugga alla som sätter sin fot innanför trösken :(

Och nu är det dags för Meja att få sitt andra, det är nästan två år sedan, tror det är ett år och 10 månader sen vi satte det första. Alinda som fick samtidigt har inte börjat brunsta än.