Har du smaskiga recept
på hyllan? Jag är en person som ibland kan bli extremt uttråkad, och då är det alltid roligt att baka. Har ni något lätt & gott recept ni vill dela med er av? Dock utan kokos..
Eller har ni något recept man kan baka och ge till djur?
(vet inte vilken grupp jag skulle sätta tråden i
)
e en katastrof i köket ;) men vi har recept på super goda snickers kakor inne under artiklarna, även recept på saker till illrarna ;)

Sarae, jo jag läste det. Men såg att allt det där har jag inte hemma. och mina pengar har inte kommit in på kontot :(
kladdkaka är alltid gott !!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

finns en trevlig tråd som heter recept ;)

Hmm, en vanlig tigerkaka, inte så lyxigt, men kan vara gott ändå :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#5 Jag kan inte äta sockerkaka sen jag råkade göra helt fel så kakan blev ungefär som slem.. *huäk* Har ni inte några recept på småkako/kola osv.. :)
har inget recept, men man kan göra sånna cola kakor i micron.. man ska ha siprap o socker o så nått mer, har för mig att d finns recept på internet, googla så hittar du säkert något =)
Kanske dags för Sofie och Manne att dela med sig av sitt snickersrecept nu….?
#8 receptet ligger sedan länge under artiklar ;)
#9: Tack, det är det finaste någon gjort för mig!
Varför har jag inte frågat tidigare? Nu hoppas jag bara att det är det kompletta receptet så att de inte har utelämnat någon hemlig ingrediens
haha nej, det ska vara hela ;) livsfarligt! de e ju så sjukt goda!

ja det var läskigt goda. Jag har försökt att glömma dessa kakor men utan att lyckas. Pratade med min kompis igår om dem. Började nästan att dregla inne på Rusta. 

#9 äter inte snickers :P
#13 inte jag heller…men de här kakorna e too die for, även för mig som inte ens gillar choklad ;)
#13 vi har alltid kallat dom för jordnötskakor. Dom är jättegoda! mamma gjorde dom alltid ganska platta med mörk choklad och sedan frös in i frysen.. så kunde man gå o nalla när man vart chokladsugen! :) smakar inte som snickers tycker jag! är bara supergoda!
annars har jag ett mycket enkelt recept- ta luite vispgrädde i ett glas, blanda med massor av oboy och endel kakao. och rör om så det tjocknar lite. blir sååå gott!! är det perfekta "nödgodiset" om man inget har hemma haha!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Här kommer en smarrig sak, prova den
Chokladflödekaka (med "inbyggd" chokladsås)
1 Kaka
4 dl Mjöl
1/2 ts Salt
3 dl Socker
4 ts Bakpulver
5 tb Kakao
2 1/2 dl Mjölk
2 ts Vaniljsocker
4 tb Smält margarin
2 dl Grovhackade nötter
Ovanpå
2 dl Socker
2 dl Farinsocker
4 tb Kakao
1/2 l Vatten; kokande
Blanda ovanstående (utom det som ska vara ovanpå) och häll i smord men ej bröad form.
Blanda socker, farinsocker och kakao och häll över smeten (JA, det ska vara torrt).
Häll det kokande vatten över (ser knäppt ut, jag vet;-)
Ställ in härligheten ca 55 minuter mitt i ugnen (175 grader)
PS! Allt ser konstigt ut, men ur den "vattniga röran."
kommer det att resa sig en chokladkaka med "inbyggd" chokladsås.
Serveras (rumstempererad) med vispad grädde direkt ur formen.
Mycket gott, men inte helt kalorifritt !
Har flera recept om det är någon som vill ha, det finns allt från kakor till maträtter, så säg till så ska jag se om jag har det ni söker. Har över 100 inlagda recept på datorn, kan inte låta bli att spara ner. Just nu så är det sk. GI-mat som gäller, men även den är jätte god, också är det meningen att man ska gå ned i vikt av det, om man nu inte fuksar ibland.