OT - Sommartid?
Är det i natt som vi ska ställa fram klockan 1 timme?
Sara

Jepp.
ja och så blir det till och gå upp tidigare när man ska jobba på måndag. =) Ska bli intressant och se om man är pigg nog för det. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Öhhh, Madde. Du får ju sova en timme längre :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, det är det, så passa på nu alla ni som jobbar att sova en timma extra

Hur tänker ni? 
Sommartid innebär att man ställer fram klockan en timme vilket leder till att natten blir en timme kortare.
Jag vill oxå få det till att jag får sova en timme kortare. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

precis, man sover en timme kortare, på sommaren vill man upp en timme tidigare för att få längre tid med solen innan den går ner.. därför ställer man fram klockan en timme.. man ser även fram emot sommaren, och tar fram grillen :P
Jepp. Jag brukar alltid glömma om det är fram eller bak man ska vrida klockan, men nu har jag lärt mig ett bra knep. Här kommer knepet som ett litet tips: När det är sommartid så ska utemöblerna ställas ut, då tar man fram klockan ett snäpp, (tar fram möblerna). Och när det är vintertid ska man ta in ute möblerna och då också ta tillbaka en timme på klockan :P

Men om man tar fram klockan en timme. Då måste det väl bli så att om jag normalt klier upp klockan 7.00, så är klockan egentligen 8.00 när jag kliver upp. Så då får jag sova en timme längre. I min värld i alla fall :-)
Audiatur et altera pars

vad söta ni är… det tas bort en timme inatt.. den försvinner i tomma intet, klockan går direkt från två till tre utan en imme emellan…… då sover man en timme mindre..

Okej, jag ger mig. hihi
Vi sover mindre, nu sover jag inte i alla fall så det gör inte så stor skillnad.
Audiatur et altera pars
zzzzzzzzzzz, usch vad jag bortde sova. inte mkt sånt på sistone med all sjukdom här.. nu är jag dock lite för onykter ocjh känner jag förtj'nar lite god sömn..
hur är det med lönen om man jobbar natt vid tidsbytet?
Vi får vanlig lön nu när vi jobbar en timme mindre. o en extra timmes lön på hösten när man flyttar tiden igen. och då tycker jag att man borde få dubbel lön den natten för den e hemsk att jobba. den extra timmen e som en hel extra natt. tur att jag jobbar skift så det är inte alltid mitt skift när det är tidsomställning.

Jag jobbar också natt fast i bar. De kör på som vanligt och vrider inte fram eller tillbaka klockan förrän efter stängningsdags.
På hösten tycker jag att det är jättebra men på våren tycker jag ju att det är jättedåligt!!