Avelshane sökes
Hej Jag söker efter en hane att para min hona med, hon är viltfärgad och kommer ifån gotland.
Jag bor utanför Uppsala så det vore bra om hane finns ganska nära.

Vem är mamma och pappa till henne?
Färg på henne?
hihi, förlåt mig, men är lite nyfiken. Kanske vet jag någon. Kan höra mig för.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hon är viltfärgad, tyvärr vet jag inte vilka föräldrarna är eller färg, men hon kommer ifrån någon som heter Bo på Gotland.
Jag skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få att hitta en hane till henne det verkar inte allt för lätt, men jag är ju bara en glad nybörjare.
Det är klart du ska vara nyfiken hur ska man annars få reda på något.

haha. Lite roligt med någon i Uppsala, inte så långt från mig nämligen.
Har du testat att hört med Veronica här inne. Hon har en hane. Fast jag vet inte om han är från Bo (kommer inte ihåg) och dessutom vet jag inte om han är fullbokad. Risken finns dock då han är en riktigt mysgubbe som dessutom är snygg.
Audiatur et altera pars
Nej Åsa han kommer inte från Bo, utan från en karl som heter Kent Svensson som bor i Fårösund.
Han är just nu bokad till 3 parningar (vilket är så många som jag planerat att han ska få i år). En ska jag göra själv med Mini, sedan ska Åsa ha en med Kiara (troligtvis) och sedan har jag lovat Ammi en. Men det kan ju bli ändringar =)
Amor vincit omnia
Casper finns ju här hos oss i Knivsta…har dock inte bestämt än om han ska få göka i år *fniss*
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

haha. Har du inte bestämt dig än Sussi. Vad anser Casper då? hihi
Audiatur et altera pars
Hehehe* Casper är hur villig som helst. Frågan är bara om jag ger honom lov…han har ju ingen tavla…
Susanne 

Men han som är så snäll och duktig påg. Han kan väl rita en tavla då? Ge honom lite fingerfärg och en duk bara. hihi
Audiatur et altera pars
Duk! nää med de tassarna blir det lakan 
Susanne 

haha, ge den stackars pågen ett lakan då. Ett bomulls satins lakan ska det vara. hihi
Audiatur et altera pars

haha Ja vattenfast blir bra, men frågan är hur vi gör med hans vackra tassar då. de kommer ju att bli helt svarta och så kanske någon kommer och stjäl honom till ett zoo för att de tror att han är en svartfots iller. hihi (dessa är ju ruskigt ovanliga på dessa breddgrader. )
Audiatur et altera pars
Casper låter som en trevlig kille, Agnes har heller ingen tavla men tassarna är inte så stora så hon får väl hålla tillgodo med örngottet. hihi men till allvaret skulle Caspers matte bestämma sig för att låta honom ha lite kukilur så är vi intresserade! ja ja i allfall Agnes.
Förlåt mig Åsa men jag glömde fråga vart du bor?

Jag bor 8 mil från Uppsala. hihi
Fast jag har ingen hane, jag bara känner sådana där tokar som Sussi och Veronica mfl som har brunstiga hanar. hihi
Audiatur et altera pars
Nä jag förstog det men var bara lite nyfiken så där i största allmänhet när du sa att Uppsala inte var så långt ifån dig.

haha. Men det är väl sant. 8 mil är ju inte långt. hihi
Audiatur et altera pars