Jobbig lukt :)
När försvinner min illers lukt? han kastrerades några dagar innan jul och lukten har blivit bättre men jag tycker fortfarende att han luktar mycket eftersom de flesta säger att det inte luktar så mycket med en kastrerad iller?
När försvinner lukten?
Det där är väldigt individuellt. Jag kemkastrerade min iller i november och nu helt plötsligt har jag lagt märke till att nästan inte luktar något alls. Kan inte säga exakt när det hände men han luktar så som en kastrerad iller brukar- i stort sett inget alls.
Det är nog bara vänta och se som gäller.
Sajtvärd på Iller.ifokus
okej vad bra för jag kemkastrerade min också men lukten sitter kvar ännu :) det var ju dock inte så längesedan så det är väl bara till att vänta:)
Iller som luktar så gott! Speciellt brunst!
Var han i full brunst när du satt in det? Sånt spelar roll nämligen.

Kan inte påstå att Samson inte luktar något alls fast han är kastrerad. Luktar lite mer än de flesta kastrerade illrar jag träffat men det är ju inte i närheten av brunstlukt utan han luktar ganska gott :) På honom försvann den äckliga lukten väldigt fort och nu har han i stort sett luktat som han gör nu sen nån dag efter kastreringen.
#3 Jag tror han var i full brunst, det verkade som det i alla fall men i sånna fall var han ganska tidig i brunsten eftersom han inte ens är 6 månader :)
#4 Ja då får vi se om min Leo kommer lukta mindre eller om det kommer hålla i sig :)
Håller med #3# illrar i brunst (då specilellt hanar) luktar ju såå gott :-)
#5 Det tar längre tid för illrar i brunst att bli "neutrala" efter en kastrering..
Sajtvärd på Iller.ifokus