Nytt torrfoder
Snubblade över ett nytt torrfoder på barf.ifokus vars marknadside iaf låter rätt bra.
Vad tror ni om detta?
Paulina

Låter ju klart vettigt. Hade ju varit trevligt om ICA och Coop tog in det och skrotade sina andra foderleverantörer.
Det låter ju inte så tokigt. Finns det någonstans att få tag på redan tro? Skulle behöva ett litet komplement till Skit då han vägrar blötmaten och inte äter riktigt allt som behövs i BARF väg…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 Enligt hemsidan (under fliken "butiker") så finns det hos foderbilen bla. Var inte så många som hade det än, men det fanns hos någon nätbutik med så det ska inte vara pissvårt att få tag i antar jag.
Paulina

En djuraffär här i närheten som jag köpte Orijen från ska få in ett annat foder istället för Orijen (leverantören för Orijen levererade aldrig i tid).
Kan detta också vara något som skulle vara bra för illrar? Finns lite som jag velat tagit bort ur fodret.
Protein: 42%
Fett: 18%
Kalorier: 3.745 kcal/kg (390 kcal kopp) Beräknat omsättbar energi
http://www.tasteofthewildpetfood.com/products/cats/rocky_mountain_feline_formula/
#4 rostad vilt och rökt lax, är långt ifrån naturlig föda. Den smaken är nog mer tilltalande för oss än den är nyttig för djuren.
#4 Kan tänka mig att en stor del av proteininnehållet kommer från just ärtorna som står som andra ingrediens. Animaliskt protein hade ju varit att föredra, men jag kan inte uttala mig i hur "illa" det är i det fodrets fall.
Paulina

Okej tänkte att det var lika bra attdubbelkolla då djuraffären hävdade att det där fodret var likvärdigt med Orijen vilket det inte kändes som det gjorde.
Jag kör på det till min hund. Haft under cirkus en månad nu. Det fungerar jätte bra på honom. Han är usel på att äta torrfoder men detta går ned.
Minst 2 zooaffärer i västerås var snabba med att ta hem detta foder. Responsen verkar god så det lär nog stanna i sortimentet.
Var inte allt för länge sedan som det fanns riktigt bra erbjudanden på erikslund. djurmagasinet. De har både gratis prova på påsar och hade iaf riktigt bra rabatter, troligen för att få folk att pröva på ett nytt märke. Värt att kika in om någon intresserad har vägen förbi.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nån som provat Carnia Lynx på iller?
Produktinformationen och innehållsförteckningen ser ut att vara bland de bästa (oavsett iller- eller kattfoder) även om man kanske får ta produktinformationen med en nypa salt. Den är ju till för att beskriva fodret i en fördeaktig dager.
Innehållsförteckninges ser bättre ut än för Vitalin och håller de vad de lovar med 86% animaliskt ursprung så känns det lockande att testa. Dock säljer foderbilen bara 5kg påsar och ska jag köra detta parallellt med Vitalin och bara har 2 illrar så är det ganska mycket foder.
Nån nära Falun som vill dela på en påse?
#9 Jag pratade med dom som tillverkar fodret nu på husdjursmässan,
Och på förpackningarna så har dom tryckt ordningen på innehållet i fel ordning. Jag reagerade på att det tex stod ngt-mjöl på första.
Men dom ändrar på dom nya förpackningarna! 
Själva strl på foderbitarna var små, men det verkar helt klart lovande!
Några illrar på mässan åt det och verkade tycka om det.
Jo, och enligt en ny lag så måste man skriva innehållförteckningen i rätt ordning, alltså den del som det innehåller mest först.
Förr så kunde man skriva i vilken ordning man ville.

Jag har funderat en längre tid att köpa detta foder till både iller och katt men Mjau och Bozita blötmat, kött och iller torrfoder går bra än så länge 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Med risk för att göra reklam, så har foderbilen.se detta foder och levererar till dörren i hela Sverige. Handlar man över 900kr är det fraktfritt.
KerstinL här inne vann 500kr i deras lotteri på mässan