Konstig kroppshållning
Hejsan. Min ena iller tjej hon ser omusklad/smal ut över ryggen. Eller det är mer bak över höften kan man säga. Hon är i gott hull och har rätt stor mage och så men just över bakre höfterna ser hon ihopsjunken ut. Hon är pigg och leker för fullt med sin kompis och alla leksaker hon har. Men finns det någon sorts träning/övning som kan få henne lite mer musklad upp över höfterna eller något så hon inte ser så ihopsjunken ut?
Jätte tacksam för svar!

hur gammal är hon? det är vanligt att kastrerade illrar tappar muskler över rygg och "axlar"
Hon blir 3 år i maj och hon är kastrerad. Det finns inget man kan göra för att förbättra hennes kroppshållning/muskulatur?
Det kan vara lite svårt att ändra på den saken, men en bra kost, aktivering och givetvis att illern är frisk i övrigt är väl det som ger bättre förutsättningar för det. Äter hon kött? Det kan vara svårt att få dem att börja, eller att få över dem helt men bara lite med jämna mellanrum kan göra en del för kroppsbyggnad så testa att mata med kycklingvinge, möss eller vad du nu kommer över/klarar att ge.
Paulina
Har du bilder?
Hon får kött emellanåt, så det äter hon mer än gärna. Men tack för tipset =)
Jag kan ta bilder, men så mycket syns det inte, det känns mest. Har två illrar och den ena känns rund och fin över ryggen/ höfterna bak om man jämför med den här som är lite ihopsjunken eller så.
Illrar ser ju väldigt olika ut och det kan skilja sig väldigt mkt mellan individerna.
Verkar hon sjuk?
Åhh nej hon är pigg och full fart på, hon äter bra och leker normalt med sin kompis. Hon ser pigg ut och har en kanon mage. Det enda jag undrade över är varför hon kan vara insjunken över höfterna bak. Men om det kan bero på kastreringen så förstår jag. Men finns det något man kan göra för att få henne mer musklad över höfterna?
Tycker hon ser ut som en klassisk medelålders kastrat.
Inget konstigt alls.
Illrar kan ha väldigt olika kroppsform. Mina muskulösa illrar har sett ut som din tjej men har haft en extremt smal och smärt iller som mer eller mindre försvann efter kastreringen. På bilden är han 6,5 år och insulinomsjuk. Där är han ju extremt smal men han har alltid varit en räka i kroppen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Håller med Jossan!