Årets illerjulklappar
Idag fick Bus och Norpan sina julklappar. Några dagar förtidigt. 
Iof så tyckte de nog att jag kunde kommit på nått bättre ett besök hos veterinären för att ta tandsten men jag tror de blir nöjda ändå. 
2000:- fick jag betala för tandsanering på två illrar. Helt klart årets dyraste julklappar.
Vad får era i julklapp?
Sara

Ska vänta på lönen som kommer på onsadg, sen ska jag göra djuraffären osäker :P Får se vad det blir… troligtvis något som de inte behöver, redan har eller tycker är tråkigt :P
golf.ifokus.se
Nja, jag är en så tråkig matte att dom inte brukar få julklappar av mig.. Dom får följa med till mina föräldrar över jul och om pappa är riiiktigt snäll (klantig med andra ord) så får Skit ta en tugga på honom! Tror det skulle bli årets julklapp haha :P
Men iof så fick han det för några veckor sedan. Skit är ju 4,5 år och redan från början har han och pappa haft en "diskussion" som inte går att lösa. Varje gång han kommer åt så får pappa ett ordentligt bett!
Innan sista gången han blev biten var det säkert 1,5 år sedan det hände sist (pappa ser till att inte vara i närheten av honom..) och Skit är inte en hemsk iller men VARJE gång han kommer åt biter han pappa. För ett par veckor sedan sprang han rakt mot pappas härliga byxbens-glipa som pappa skyddade genom att ta handen runt vristen! God Jul Skit önskar "morfar" :D
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ska väl försöka få på Satyr selen och gå ut i snön :D
Har ju knappt hållt i han än.
Åh, tandsanering skulle nog snart behövas på Phoenix, kanske får det blir födelsedagspresent ist :P
Julafton spenderar de nog hos morfar så de kommer ha riktigt roligt. De får inget speciellt, färska möss, en del let's bite och så får nog Avi jaga katt så de kommer antagligen vara glada musar innan den dagen är till sin ände :)
Paulina

Mina har fått ett bittert uppvaknande… Var tvungen att berätta att tomten inte fanns när de små änglarna spenderade 4 timmar med att gräva sig igenom basarna på min sambs 15.000:- högtalare… Jag fick lova att straffa dem på något sätt, så jag drog in på julpklapparna i år (Och eftersom sambon var tvungen att köpa nya högtalare så tror jag inte jag har råd heller… ), så nu kan de fira jul ensamma i sitt nya lyxbo (aka: högtalar de la Plaza) istället! Det förtjänar de, pestmössen!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
# 5 Haha, jag är nog skyldig min far ett par högtalare också. 
Sara
Vår tös får följa med till mormor och morfar och där väntar julkappar men tror nog papper och kartonger kommer vara trevligare än innehållet.
Årets julklapp till töserna: Dom slipper matte en vecka!!
Hälsningar Malin
Killarnas julklappar är en flytt till sitt gamla hem
För att sedan flytta hem igen till ett nytt fräscht badrum!
Min julklapp har Dag-Otto och Armani fått, varsin vaccination. Vet väl inte riktigt vad dom tyckte om det. Samtidigt fick dom en liten genomgång av en orädd veterinär som höll i dom, klämde lite och även pillade på tänderna :-))
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
mina illrar kommer få en massa leksaker för 1000:- och foder och vitaminer och godis som oxå kostar 1000:- så 2000kr samanlagt har jag lagt på deras julklappar i år! :D
tyvärr är jag lika tråkig som jossan, dem brukar inte få julklappar. Men en och annan godis kanske =)
Som tur är har bara en iller och han fick sin första implant på måndag för räcka som julklapp och till och med för födelsedagspresent får det räcka heheheh :) skulle jag behöva betala 2 st implant -så är jag rätt säker på att jag skulle få hjärtattack vid kassan :) bara en implant kostade mig en kort minneförlust då jag kunde inte komma ihåg pinkoden till kortet :)
Välkommen till ferretplanet.se :)

Tja.. en smak på något gott kanske.. lite ost gillar Meja och Bels.. laxpaten kan nog avvara ett litet hörn av laxen innan tillagning. Sen är det ju massa tomma påsar och kartonger och papper att busa med=)

Så, nu var det inhandlat och klart… drygt 1300 slösade jag i djuraffären idag på illrar, katt, råtta och hamster :)
golf.ifokus.se

Här får dom varsin dagskläckt kyckling på julafton.
Mamma saga och dotter Peppar fick en tidig julklapp i tisdags, båda fick insatt ett suprelorin chipp och det gick på 1.615:- inget som dom vart så glad över men dom fick iaf busa lite i snön innan det hemska skulle ske.
Det har varit så kallt så jag har inte velat gå ut med gänget så Peppar tycker nog om snö mest av maffian då det skuttades och plogades en hel del och när vi skulle in så fanns det en snövall på sidan och Peppar tog sats och hoppade så högt hon kunde och hamnade i djupsnön haha sedan fick hon hasa sig bakåt för att komma loss. Festligt att se, hoppas det snart bli mildare vinterväder för då ska hela gänget få komma ut :)

Blir nog inte så mycket, lite vetegroddsolja kanske :) Samson har förbrukat sina julklappspengar för i år. När vi flyttade in ställde vi en nyköpt spegel (inplastad tack och lov) mot väggen för bara några minuter, tre sekunder senare har vi en trasig spegel på golvet och en glad iller som utforskar inplastningen. Så det blev en ny spegel för julklappspengarna och sju års olycka i julklapp för Samson!

Dila ska få leksaker, nya mysmattor att bädda med och ett klätterställ med koja har han redan fått :D
Sen blir det storstädning efter allt hans revir markerande ;P
Willa får smaka lite på julbordet ;) Sen får hon ju leka hur mycket hon vill i allt presentpapper, det brukar ju ändå vara det som är roligast med paket ;)

Mina två killar - 2 åringen o grabben på några månader/ drygt ½ år gammal fick 2 st. kattigglo, en bärväska för promender & till våren ska de få varsin gigantitsk illervöljär!! - kunde jo tyvär inte gjuta betongplattorna förrens frosten o snön e borta!! - men jag oroar mig dock för att bygga då det säkert är någon djuraktivist som förstör o släpper ut dem…?? Här jag bor kommer det förbi en del folk så jag oroar mig för att förlora mina små älsklingar!!
Leksaker, små kycklingar och pappret presenterna var inslagna i (som är lika kul som innehållet ;)).
#23 bryter fortfarande ihop :P
Mina fick ett sånt här: http://www.hagen.com/uk/dogs/product.cfm?CAT=7&SUBCAT=715&PROD_ID=07905000030101
samt aktiverings "boll" och nya sovlådor
Sarae,
Så fina leksaker att gömma sig i. Hoppas dom blev omtyckta.
#24-25: Som jag sa innan så har du gjort grymt fina saker till illrarna sarae. =)
Mina illrar blev lite avundsjuka nu, dem vill att du lär matte att göra saker till dem.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#24-25 OH! Jag hör två illrar som suktar här hemma! (Eller näe, det var nog mest matte själv som suktar när jag tänker efter!) ;o)
Riktigt schnygga var dom! :oD
tackar :D För engångsskull så verkar odjuren faktiskt uppskatta det hela! Till och med "mind gamet" var visst uppskattat!

Är det tapet du klätt lådorna med? (drog den enkla slutsatsen eftersom väggen ser likadan ut
)
Tror nog att vi har en rulle-stump kvar i förrådet nånstans, så det är väl bara att sätta igång och snickra här hemma antar jag 
#30 yes,,, tapet it is :P har lite dille på att klä in mina illersaker i tapet va… det måste ju matcha ;)
Sarae inlägg 31,
Så snygg låda.

# 31 Den där känner jag igen! Valphage vare va?!
Grymt imponerande!
#33 haha yes… it's a valphage! En utav mina två egenkonstruerade åbäken!
#23 Hahaha, det bästa är ju att du faktiskt skrivit på paketen till vem det är ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Sjukt snygg låda! :D en sån skulle jag vilja ha!
Gud vad duktig du e! =)
neeee kunde inte hålla mig så försenade men många nya leksaker , en tröja ,godis och en hel kanin blev det som extra julklappar :)
Välkommen till ferretplanet.se :)