Iller iFokus

Iller

Etikettlänkar
Läst 838 ggr
illernettan
0

Jag är sååå lycklig....

……att min hemsida äntligen är klar…..jag vet inte om jag får lägga ut adressen men jag tror att dom flesta här inne vet vad jag menar. Får väl vänta på att Åsa ger tillstånd att jag får lägga ut adressen. Det här gjorde hela min dag…….GladGladGladhihihih, jag är så lycklig……..

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Faxlin
0

haha, skojigt. Lägg ut adressen här du. Så kan jag lägga den rätta under länkar sedan. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

illernettan
0

Tack Åsa.

Adressen är www.amhs-illertorg.se

Gå gärna in och titta och kom sedan med kommentarer. Behöver lite feedback. Är det något som saknas eller har du egna idéer, tar emot allt.

Sara
0

Jättefin!

Sara

Robinsnel
0

ja det var jättefint.. men butiken är som förr va?

illernettan
0

#4 Som förr?…….hur tänker du då?

#3 Ja visst är den? Jag är så stolt :-))

KerstinL
0

Jättefin sida!! Vad du har varit duktig!! Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

illernettan
0

#6 Med tanke på att jag analfabet när det kommer till datorer så är jag jättestolt över mig själv. Jag har även haft jättestor hjälp av Tottsigirl här på illerifokus. Tack!

sarae
0

WOW vad snygg den blev! Grattis nettis!

Smeagol
0

Tycker att den blev grymt bra!!!=)

Madde
0

Är det bara jag som får upp den gamla sidan???

Eller ska den se likadan ut???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[HannahoHenrik]
0

Va fin! nu ska det shoppas!

Madde
0

Ska den se likadan ut???

[HannahoHenrik]
0

Den jag fick upp ser inte likadan ut som den gamla, denna är blå och har mycket mer saker

Madde
0

ok. men jag får upp den gamla sidan.

sofie
0

Jag får också bara upp den gamla sidan

illernettan
0

#14 15 kolla adressen www.amhs-illertorg.se ska det vara.

Faxlin
0

Super fin sidan blivit Anette. Vi ska se till att lägga in den rätta sidan bland länkarna också.

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Jag får också bara upp den gamla sidan på jobbdatorerna.. Men hemma får jag upp den nya.. nått verkar lite mystiskt.. :S

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Cute]
0

Vilken bra och fin uppdatering av sidan det blev! Plus att det finns mer varor, hoppas det kommer fler fina saker Glad

illernettan
0

Jag håller på och söker efter nya, snygga matskålar och det kommer in nyheter allt eftersom. Så det bara att hålla utkik.

Strumpan
0

Sidan är ju jättefin!! Det är lätt att hitta det man söker. Får jag bara fråga vad det är för vikter på Vitalinsäckarna?

Mvh Jenny

sarae
0

tar mig friheten att svara ;) 2 kg och sen en kartong med 10 kg har jag för mig ;)

Strumpan
0

Aahaaa, ok. Jag har bara köpt en 2kg-påse förrut för att se om det gick hem, vilket det gjorde=) Så nu blir det storköp =). Tack

Mvh Jenny

sarae
0

ja, mina här hemma älskar vitalin!

Strumpan
0

#24 Jag måste få fråga. Ni pratade om Duo Ferret förrut. En grön kartong. Jag tror att det var ett tyskt märke. Vad var det för fel på det? Athlaz älskar det fodret. Men efter era inlägg vågade jag inte ge det något. Jag köpte det på Hagsätra zoo här i Stockholm

Mvh Jenny

sarae
0

Det innehåller inte tillräckligt med protein…och det protein som finns utgörs främst av fisk, vilket inte är omtimalt. Sedan har det på tok för mycket majs…

Strumpan
0

Men skulle de verkligen göra ett foder som skulle vara rent ut sagt skadligt?? Athlaz hade en jättefin avföring (om den nu kan vara fin) på det. Alltså, jag är inte den bäste på det här med foder,så jag följer faktiskt er och på det som ni säger. Så nu får han TF Baby, TF adult, och Xtravital. Jag är bara nyfiken…

Mvh Jenny

Madde
0

så där, nu kan jag se sidan. Men på jobbet gick det banne mig inte. hehe.

Kanonfin. =))

Jag har lite tips, så jag kommer höra av mig om de. =))

sarae
0

friskies och whiskas tillverkas ju,,,och de är verkligen skadliga för både katt och iller ;)

Tyvärr resonerar inte foder producenterna som vi när det gäller våra älsklingar. De vill gärna producera en vara som har låga produktionskostnader så att de kan tjäna på det..och majs och andra sädesslag är billigt ;)

Duo ferret e nog inte det sämsta foder du kan ge, men jag skulle aldrig ge det till mina…köpte det på skoj för att det var så billigt, men efter att ja kollat upp innehålls försteckningen så bestämde jag mig för att inte ge dem det..

sofie
0

Nu kan jag se sidan. Super fin :)

Strumpan
0

Det har du självklart rätt i…

Nu spelar det ingen större roll. Nu har jag slutat med det, jag var bara nyfiken.

Vilka är de bästa foder man kan ge en iller? Jag glömde säga att jag även ger honom ANF

Så han får:

ANF, FC Baby, FC adult och Xtravital

Är dessa de bästa foder som finns, eller finns det bättre?

Sen måste jag fråga, jag brukar ge Athlaz ägg, men var det inte någon del av ägget som man inte skulle ge dem?

Mvh Jenny

sarae
0

Vad som är bästa fodret e svårt att svara på…många tycker olika…bästa e ju naturlig föda så klart….men jag tycker att Vitalin och Orrijen är bäst….har aldrig provat TotallyFerret men jag tror att även det är riktigt bra. Ferret complete är ju känt för att vara bra..men jag har själv börjat tvivla..men oavsett så finns det ju inte kvar ;) Även ANF är bra, men mina äter det inte så jag har inte så mytcket erfarenhet utav det. Själv skulle jag inte ge xtravital, är lite skeptisk till det, men det e jag ,)

sarae
0

Ägg vita är inte bra för iller….ägg gula är helt ok, men inte för ofta. Äter det ett balanserat torrfoder behöver de det inte egentligen, men lite gott ska de ju få ;)

Strumpan
0

Varför inte Xtravital?

Mvh Jenny

Strumpan
0

Ägg får han bara ngngång då och då. Han tycker att det är så gott. Måste få skämma bort….Räcka ut tungan

Mvh Jenny

sarae
0

visst måste man få skämma bort dem ;)

Jag gillar inte extravital, för att det för det första tillverkas av beaphar, ett "budget företag", och bara det gör mig skeptisk. Och sedan har även de för mycket "gnagarblandning" med i fodret. Jag skyr sånt som pesten, i och med att jag själv höll på att ta livet av min första iller pga dåligt foder. Så detta har gjort mig över nojjig kanske ;) Helst skulle jag vilja ge mina naturlig föda, men det funkar inte här…

Strumpan
0

=)

Är det gnagarblandning i?! Det går inte inte. Lägger ned det fodret… Vet du vart man kan få tag på det här Orrijen, Kan man beställa det ngnstans ifrån? Min älskling ha det bästa! =)

Mvh Jenny

sarae
0

gnagarblandning är mitt uttryck för mycket majs å sädesslag ;) det finns protein i xtravital, bara inte till räkligt i mina ögon ;)

Orijen är ett katt foder som går att få tag på i de flesta butiker…här kan du läsa mer om det, och där finns även en litsa med återförsäljare http://www.orijen.se/

Sara
0

Vitalin är ett mkt bra illerfoder till ett bra pris!

Ger en rå äggula i veckan. Det är bara Trazan som äter det och han brukar bli nöjd efter halva.

Sara

Strumpan
0

#38 precis. Jo, det förstod jag, Men om avföringen ser bra ut, även med Xtravital, så kan man väl användadet som utfyllnadsfoder? Det kan ju vara gott för det små krypen med olika smaker. Eller är det "direkt farligt"?

#39 Visst ja, det glömde jag nämna, han får det oxå =). Ok, 1ggn/v.

Mkt bra info Tack!

Mvh Jenny

sarae
0

nej. direkt farligt är det inte…så det går nog bra att använda det som bland foder såvida man kör med ett högkvalites foder

Strumpan
0

Precis

Mvh Jenny

anetka
0

Fantastiskt Nettan! Väldigt snygg sida! Men jag saknar info om fraktavgifter och liknande..

Madde
0

Hittade frakten på en annan del av sidan.

Nea
0

Jättefin sida Anette och Tottsigirl. Har väntat med spänning på att den skall komma upp.

illernettan
0

#43 Kika under knappen "kundtjänst", tror jag det är…….

illernettan
0

Jag hoppas att alla visar tålamod för allting med sidan är inte riktigt färdigt. Just nu kan jag inte ta emot mail men vi jobbar på att lösa allt eftersom.

Madde
0

Det är en enorm skillnad. Riktigt bra. =)

sarae
0

nej, nu kommer jag bara till den gamla sidan helt plötsligt ;( skulle ju ändra våra länkar ;( nettan, hjälp!

Faxlin
0

Jag har fixat in den nya länken nu. ;-)

Audiatur et altera pars

illernettan
0

#49 Om jag har förstått min webmaster riktigt så "studsar" den nya hemsida en stund innan den hinner "sätta" sig. Sedan tror jag också att man får söka om min hemsida, för annars kommer den gamla upp. Ska försöka få till det att stänga den gamla men jag tror inte att utsikterna är alltför ljusa för den planen.

Ska sitta med hemsidan under måndag för att fixa till det sista. Så den är inte klar riktigt än. Just nu har vi fått igång e-mailen igen och det var riktigt skönt. Har känt mig lite avskuren från omvärlden.

Sarah
0

Vad fin den var! Och massa nya roliga saker! Villa ha Furbalådan!!!!! och bläckfisken…. och… och ….

Madde
0

#52: Furbalådan är jag ägare till och måste verkligen säga att jag är nöjd med den/dem.

Här hemma använder vi träpellet och det går hur snabbt som helst och tömma lådorna. =)) Men man kan tydligen oxå använda de till vanlig kattsand.