Detta visste jag inte.
Jag fick besök av min farmor som är helt emot att jag håller en iller som husdjur så hon förklarade för mig att han ska vara instängd då han kommer bita och slita upp strupen på henne och bita av hela ansiktet på henne då illrar är rovdjur.
Så jag sa till henne, men det är ju katter och hundar också.
Då förklarade hon att katter och hundar är husdjur och inga rovdjur medans illrar är blodtörstiga rovdjur som ska bo i naturen eller på en farm där folk vet hur man tar hand om en iller.
Detta visste jag inte! 

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Vilken tur att din iller kan göra slut på din farmor då! 
Min iller är också en mördare! Hon blänger med sina onda ögon mot min syster och ska attackera henne närsomhelst, hon smider onda planer så fort min syster är nära. På natten så vill hon egentligen döda mig också!
Ja, min högsta utgift är just plastikkirurgi eftersom mina tre ständigt sliter ansiktet av mig, omväxling förnöjer!! :P
Paulina
#4 HAHA!!! Det bästa jag har hört på länge!

Men vaddå, gratis piercingar är väl skitsmart? Lite infektionsrisk, men vad gör det? ^^
golf.ifokus.se

#4 :')
// Amanda

Får man fråga hur farmorsbesöket gick? ;)

#4 Hahaha!
#8 Besöket gick bra då våran iller låg och sov hela tiden.
Men det där är lustigt, när vi är ute och går med honom nu i snön som han älskar så går folk upp till oss och frågar snällt Vad är det där för djur? sen när man säger snällt tillbaka att det är en iller då blir de vett skrämda och går omvägar även de som har hundar blir livrädda och springer iväg. Jag och sambon får dubbelchecka kopplet flera gånger om någon har bytt ut våran illerkille mot en blodtörstig APBT när folk reagerar på detta sett.
Det är endast en dam som har vågat stanna och henne kallar vi för Cruella DeVille då hon var så faschinerad och ville köpa våran illers päls för 500€ jag blev så förbannad att jag inte ens hade ord att säga så min sambo utbrast att Tyvärr men det går inte för då fryser han ju, han kan ju inte gå runt naken i kylan och sedan gick vi vidare. Människor är bra udda!

#9 Hahahaha herregud! Får se hur folk reagerar när vi ska ut och promenera i vår :) (vi är inne nu för han avskyr verkligen snö) Skönt att du lyckades hålla dig lugn och spela dum i alla fall :) Jag hade nog exploderat tror jag :)
#9 Underbar kommentar din sambo fick till.
Min sambo lärde mig att ställa motfrågor:
-Bits dom?
-Ska dom det? (gärna med en oskyldig och len röst)
På det sättet fick/får frågeställaren chans att tänka till och inse det absurda i ställda fråga och vi fick/får till en intressant diskussion. Kan bli ganska kul.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#9 Du bor nog på fel ställe :P
Visst blir folk lite rädda till en början, för de tror de bits, men det slutar nästan alltid med att de ska klappa, även om jag säger att Epona kan bitas så klappar de t.o.m henne :) Melwin blir alltid gosad med på promenader.
golf.ifokus.se

Våran lilla illerkille bygger gångar under snön och buffar runt vi brukar se ett lyckligt huvud som sticker upp från snön då och då och ett koppel som rör sig över snön… Jo självklart blir man väldigt stött när folk kommer fram och vill köpa ditt husdjurs päls, hur kan man ens fråga sånt undrar jag.
_OT men varför ska jag t.e x köpa en pälshalsduk när våran illerkille är lika varm hur kallt det än är utomhus jag slänger bara honom runt halsen om det behövs. ;)
_I djuraffärerna osv är alla över förtjusta i våran lilla pojke men här i området är alla livrädda för honom, jag förstår absolut ingenting och våran illerkille går ju runt och tror att hela världen är där för att gosa och leka med honom fast detta område är lite lustigt då när jag är ute med katterna i koppel går folk och undrar om jag rymt från ett mental sjukhus katter går ska ju inte ha koppel på sig!!! ;)
Lite gulligt av en av grannarna som kom och pratade med mig om att våran iller hade rymt från buren då han stod på den inglasade balkongen och tittade ut, grannen var så rädd att han hade skadat sig på någonting då han hade "rymt" sen när jag förklarade att en iller ska bo fritt i hemmet som en katt eller hund då såg grannen ut som ett frågetecken hihi
Jag träffade på en äldre dam en gång när jag var ute med min första iller. Hon reagerade inte som många andra utan utbrast att han var sååå söt och så tog hon tag runt hans huvud och pussade honom på nosen :D Tur att man hade en ansiktssäker iller :P
För inte längesedan var jag ute med Marcello. Då kom det fram en gammal alkis och frågade om en slant sen såg han Marcello och sa:
-"Kolla på den där murveln när han gräver ner sig!… Var är det för ras?"
-"En iller…"
-"Jaha, så det är ingen hund alltså!?"
Sajtvärd på Iller.ifokus

Hihi vad roligt.
Jo jag har hört att våran iller är en blandis mellan Chihuahua och Tax av en gubbe som gick förbi, han var helt hundra på att det var and Chihuahua-Tax blandis.
Det är ju nästan omöjligt att hålla in flinet när man hör sånt..