Jag har päls överallt!
Illrarna är nu inne i pälsfällningen absoluta topp. Det ligger, flyger, kilar fast sig päls precis över allt. Har till och med päls i trosorna och innanför bh´n. Fråga mig inte hur det har hamnat där..
Det är päls i maten, i min säng, på mina kläder, i badkaret, på hyllor, på mina skor, i mitt cola glas, på min rentvättade tvätt, på min ost, i mitt smör, i drivor på golvet.. JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GALEN! 
När de kliar sig så ser jag bara massa pälsstrån som flyger omkring i ett moln runt dem. Tyvärr är de lite rädda för dammsugaren annars hade jag nog bannemig satt på ett smalt rör och dammsugit dem!
Sara
har du hört om den här fantastiska uppfinningen som kallas "borste"? hehehe
Våra har faktiskt inte ens börjat fälla.. de är tydligen sena..
Japp.. Vill du komma och borsta dem? 
Sara
Nu har jag ingen iller, men två katter och en hund. Som du sa så är det päls överallt, och dammsugan är framme en gång om dagen men det räcker tydligen inte. I går höll jag på att få krup då ena katten började leka på en pälstuss
. Leksaker finns i mängder och ligger överallt men hon skulle pika mig genom att börja leka med det känndes det som.
mmm… vad gör man?
min nya soffa är så fuuuuuuuuuuuul nu, dumma iller behåll pälsen på dig… *grr*

samma här! päls precis överallt! gläääh.. va äckligt! å min allergi bara jublar…har säkert hostat upp minst 4 hårbollar bara idag…urk!
Hårbollar!!! *skratt* Aha! Det är därför jag går å små kräks hela tiden..
Sara
#7 yup där har du förklaringen…känner mig mindre fräsch..taskigt bara när man inte kan hålla sig å spyr upp dem på allmän plats..smått pinsamt måste jag erkänna ;)

hehe, hostar hårbollar. Du är så jäkla knäpp sarae. ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
knäpp? moi? du kan inte mena allvar!

Mohahaha, jopp jag vet precis vad jag pratar om. ;-)
Audiatur et altera pars
tror jag inte på…du van ju sm i knäpphet häromdan!

Mohahaha, gjorde jag ju inte. ;-)
Audiatur et altera pars

SJälv har jag haft hur många spetshundar som helst och i jämförelse med deras pälsbyte har jag aldrig ens reflekterat över en illers lilla pälsmängd vid byte. Tycker inte ens att det märks. Några enstaka hårstrån bara…
Cool down! ;-) Bara att dammsuga lite!
#6# Asg!!! LöövJuu!..=) Rinaldos päls finns överallt.. Så när hans e slut e d väll Znagges tur..*Suck* Varför kan dom inte passa på att byta om samtidigt???