Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 534 ggr
Robinsnel
0

Hej då Thea

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon åker vi till veterinären för avlivning. Hennes mage är full av cancer, hon är inte alls pigg längre. Känns väldigt tungt även fast vi visste att denna dag skulle komma. Det gick för fort.

Fina, fina Thea…

Robinsnel
0

Robinsnel
0

Robinsnel
0

Nova kommer sakna dig.

Guteillern
0

#0 Vad tråkigt att ni fick så kort tid tillsammans med Thea. Sköt om er. /Ammi

Robinsnel
0

Gumman…

Robinsnel
0

#4 tack

sarae
0

fäller en tår här hemma för lilla thea… men hon fick i alla fall underbara sista månader i sitt liv..*tröstkramar*

Thyne
0

Nej nu gråter jag nästan. Kände sånt starkt medlidande för dessa flickor, och så ska Theas "nya" liv behöva ta slut så fort. Vad ledsen jag blir…Gråter Måste varit riktigt tungt att ta det beslutet.

[Falo]
0

Kan inte hålla tårarna tillbaka längre. Det känns jobbigt att hon måste gå vidare redan. Hon har fått mycket hjälp av många senaste året och tack vare donationer och de som tagit hand om henne har hon fått finaste tänkbara sista tid i livet.Gråter

Tesan
0

Fäller en tår för er

Thea o Kerstin kommer nog att finna varandra i iller Nangiala

Nettan
0

Jag fixar inte riktigt det här. Jag mår illa och känner lite panik över att det verkligen kommer att ske i morgon.

Thea stal mitt hjärta när hon la sitt lilla huvud i min hand första gången jag såg henne. Sedan dess har hon behållt det. Jag bröt ihop i helgen men nu är det ännu mera verkligt.
Tårarna rinner och rinner nu.

Robin och Elin, Pussa Thea mitt på nosen och en puss på hjärtat inför sista färden ifrån mig.

UlrikaD
0

Beklagar verkligen. Det är hårt att veta att dessa underbara varelser bara är oss till låns en sån kort tid.

Esko
0

Underbara underbara Thea.

Från första dagen hemma hos oss…känns som igår. Tiden går alldeles för fort

Sarah
0

Fina fina Thea… be henne att hälsa till Bubbisen från oss här hemma. Och pussa på henne oxå.

Faxlin
0

Jag gråter när jag läser detta. Önskar henne en lycklig färd till iller himlen där ingen smärta och sjukdom finns. Är övertygad om att kiara tar emot henne och visar henne till rätta där uppe.

Skickar ett fång kramar till Robin och Elin som gjort hennes sista tid så fin och gett henne det hem hon så väl förtjänade. Heder åt er för att ni älskar henne i livet och i döden. För att ni ser hennes bästa framför ert eget. Att ta ett sådant här beslut är inte lätt, men det är rätt.

Kramar till er.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

~ Den finaste blomman ~
Den finaste av sitt slag,
Har mist sin styrka och tappat dess blad

Theas resa blev kort men intenstiv.
Så liten, så skör och så underbar.
Oförglömlig

Flisa
0

kan inte låta bli att sitta här och gråta. så mycket medlidande jag kännt för dessa flickorna, så mycket jag velat hjälpa men inte kunnat.. herregud vad rörande att se när ni flera av er gjorde en så stor insats! jag lider verkligen med er. Kan numera inte tänka mig ett liv utan min lilla ängel.
och stackars nova sen.. och er!! ni gjorde verkligen hennes sista tid fin.

AlbaStiffler
0

Inte en dag utan att man fäller en tår på detta forum. :-(

sofie
0

Beklagar verkligen. Fäller en tår här hemma.

Nettan
0

I morse hade jag en liten sammankomst med barnen. Jag förklarade för min lilla dotter att lilla Thea skulle somna in idag. Hon frågar vad jag menar. Jag förklarar då att Thea är så sjuk i cancer och har så ont att hon måste avlivas idag.
Då ser jag hur hon spärrar upp ögonen och biter sig i läppen. Tårarna stiger och stiger tills de svämmar över.
Vi satt där och grät på var sida om bordet.

Lilla Thea berörde hela min familj. Vi har alla hållt i henne och pussat på henne.

Det finns en dikt som jag inte vet vem som har skrivit. Men den säger allt. Kan användas även för djur.

"Så liten plats en människa tar på jorden,
 mindre än ett träd i skogen.
 Så stort tomrum hon lämnar efter sig,
 att en hel värld inte kan fylla den."

Sara
0

Känner  med er! Vet precis hur ni känner det just nu, har ju själv förlorat 2 illrar på 2 månader i denna hemska insulinom.

Hon fick en fin sista tid!

Sara

Trolltott
0

Fick höra Theas berättelse från Nettan nyss. Lilla tjejen, hon har varit med om mkt. :(

Men ni eldsjälar som tog hand om henne gjorde hennes tid här i världen underbar.

Gjorde en bild till Thea. Som min hedring utav henne. Hoppas ni gillar den.

Robinsnel
0

Tack alla för era fina ord.

#22 jättefin, tack.

Gilla
0

Trodde jag skulle klara mig…är ju lite sen av mig innan en del saker sjunker in och har inte gråtit en tår. Har läst alla hälsningar och nu går det upp för mig. Lilla Thea…

Robin o alla…ni var hennes hjältar i skinande rustning som räddade henne och hon fick en stund av frid.Tror hon kommer tillbaka som eran bekyddare när ni är i nöd. Tröstekramar från Marw o mig.

JossanH
0

ja, nu gråter jag också…

så tungt att förlora en vän.. jag sörjer med er men snart kommer hon springa på de eviga ängarna och leka illerlekar igen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Robinsnel
0

#25 ja, hon är på de eviga ängarna och leker nu. Vi hade tid i morse. Det blev ett lugnt och fint insomnande.

sarae
0

Min mamma bad mig skriva det här eftersom hon inte vet hur man loggar in och skriver på iFokus, hon kan bara läsa här, vilket hon gör dagligen:

"Tycker att ni verkar vara ljuvliga människor, det ger mig hopp om världen när man ser hur underbara ni varit mot thea. Hon kunde inte ha fått det bättre under hennes tid här på jorden. Kramar från Anette (skuttet)"

LeeLoo
0

Beklagar sorgen, sov gott Thea

Madde
0

Beklagar verkligen sorgen, men hon fick ett värdigt liv de månader hon bodde hos er. Vi tänker på er här hemma. Gråter

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Pinscher2
0

Håller med alla här, Thea hade inte kunnat få ett bättre slut i sitt lilla liv än hemma hos er!! Beklagar sorgen!! *Kram till er*