Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 415 ggr
Smeagol
0

HJÄLP!!

Vad ska man göra om en person som man har haft kontakt med ang ett köp av iller ej hör av sig?? Tycker ni att jag borde ringa den personen eller?? Börjar kännas tjatigt att jag ringer. Men jag vill ju veta, vill inte gå runt och undra hela tiden!!

sarae
0

Jag tycker att du bör ringa igen! Anser personen att du är tjatig är han/hon inte seriös. Genom att ringa upprepade gånger visar du istället att du är seriöst intresserad,

ViktorMarina
0

ja ring, du gör verkligen inget fel i det! man måste ju få veta, och precis som sarae säger så är nog inte personen i fråga så seriös om den tycker du är tjatig!

Smeagol
0

Oki. men då tar jag väl och ringer då.. hihi Önska mig lycka till =)

ViktorMarina
0

lycka till, hoppas det går braa :)

sarae
0

lycka till! håller tummarna ;)

Robinsnel
0

Ja, ring! det kan ju missats eller så.. eller ja.. lycka till :)

Smeagol
0

Hmm…fick inget svar!!?? Jag för pröva imorgon igen. Hoppas hoppas..

Nettan
0

Vad är det för iller du ringer på?? Jag är såå nyfiken när andra vill ha mera illrar.

Madde
0

Hur har det gått?? har du ringt något mer?? man blir ju som sagt lite nyfiken. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Smeagol
0

Ja du de går väl inge vidare om man säger så. Men de är något invecklat allting. Personen ifråga har sagt att denne ska ringa mig men ej gjort det. har väntat i 2 dagar. Ja menar de är väl ändå denna som vill sälja sin iller!!?? Om personen inte rings så ska jag ringa denne ikväll. Men personen kanske ångrat sig eller nått?? Känner mig så förvirrad eftersom allt var bestämt ju men sedan blev de komlpikationer för personen. Vet varken ut eller in!!??

Smeagol
0

Nu har jag ringt den där personen och denne sa att han/hon skulle ringa upp mig men åter igen så ringer inte personen!! vad ska jag göra tycker ni?? Tror ni att personen ej vill sälja illern till mig eller??

Sara
0

Tror den där personen antingen inte vill sälja illern till dig, väntar på svar från nån annan, har otroligt dåligt minne eller är allmänt seg..

Sara

Smeagol
0

hmm..bra förklaring. Men de som är så mysko är ju att personen ifråg aldrig kan kläcka ur sig det!!?? Och ja menar om man nu inte vill sälja den till mig så varför i hela fridens namn dra till med en så grym lögn att ens barn är på sjukhus!! Ja menar allt var ju klart, de var bestämt att vi skulle hämta illern i lördags. Men ja ja. ska väll gråta en skvätt ivkäll på kudden då=( var ju verkligen en skönhet till iller och den verkade vara världens snällaste. Fattar inte att en människa kan änra sig fårn 100-0 så där??!! Personen ifråga sa att de var flera som var intresserade men hellre sålde den till mig eftersom jag redan har iller. för personen ville att dens iller skulle få en kompis………..

LEDDSEN=(

Soffi
0

Känner igen din känsla. Man är väl mycket mer ivrig om man ska få hem en iller, än om man ska ge bort sin. När jag väntade svar på Lucifer kollade jag mailen var tionde minut! Två dagar känns som ett år o.s.v. Men dumt gjort av personen du pratade med, men ge inte upp. Fortsätt ring tills du får ett nej, och h*n säger att h*n inte vill sälja illern till dig.

Smeagol
0

Men jag känner mig ju som en idiot. Jag har ringt påtalade gånger och personen ifråga kommer alltid med nån orsak att denne inte har tid att ta samtalet just då och säger att han/hon ska ringa mig men gör aldrig det…… Vad är det personen vill egentligen?? Antingen vill man sälja sin iller eller så vill man inte det.

ViktorMarina
0

fortsätt "tjata" tills du får ett svar, säg rakt ut nästa gång du ringer (även om han/hon säger att ni inte kan prata nu) att du bara undrar om hon fortfarande tänkt sälja illern till dig. Då ställs frågan rakt ut och personen kanske inte är förberedd med nåt tjoller-svar, och måste ju som svara. Blir svaret ja, bestäm en tid när hon ska ringa upp dig, det blir nog svårare att strunta i då.. kan funka :) Jag hade inte gett mig förrän jag fått ett klart och tydligt svar iaf :)

Smeagol
0

16# ja men jag vågar inte låta personen ifråga ringa upp mig igen eftersom de öppenbarligen inte funkar. Och ja menar är de så att persoenen försöker slingra sig ur eller?? Jag fattar inte varför personen då svara när jag ringer!!?? Det är en sak ja verkligen inte förstår om han/hon inte vill sälja illern till mig varför svara när jag ringer och sedan säga att denne ska ringa upp mig då?? Men när denne inte ringer så undrar man ju hur det ligger till egentligen. Skulle ju nästan vara bra att veta om de är nån mer här inne som har svarat på annonsen. Men för att veta det så måste jag ju tala om vem personen är och de tycker jag inte känns rätt.

Ja jag får väl ringa igen ikväll eller nått……..

Men då är det f*n sissta gången jag inger i så fall orkar inte gå runt och undrar dag ut och dag in.

Smeagol
0

Men sammtidigt är jag livrädd att personen ska säga nej oxså…

Jag var så lycklig i fredags när allt blev klart, jag bara hoppade och stuttsade av glädje. och nu kan ja inte sova på nätterna för de enda jag tänker på är den vackre illern som kunde varit här….

ViktorMarina
0

jag förstår inte heller varför personen gör så, det är inte logiskt.. vill man inte sälja längre så måste man väl säga det, eller? det händer ju ingenting om man bara skjuter på det.. konstiiigt..! förstår att du blir galen..!

Men prova att säga när du ringer nästa gång, oavsett om han/hon säger att ni inte kan prata: "Okej, men jag måste bara fråga om du verkligen vill sälja din iller till mig fortfarande? Jag tycker att det verkar som att du undviker det." Eller nåt sånt.. herregud, du måste ju få veta! Jag blir lite irriterad nu också, haha.. jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara!

Smeagol
0

Ja jag får helt enketl göra så..

ViktorMarina
0

hoppas att du får ett ordentligt svar och att det blir som du hoppas :)