Smörpaketet
Stiffler fick ett tomt smörpaket idag med lite kladdiga kanter på. Vi har alltid tyckt att Stiffler inte är lika smart som mina andra illrar, han gör inga bus och listar inte ut hur man gör vissa saker som de andra illrarna alltid kunnat.
Men hursomhelst så fick stiffler ett tomt smörpaket imorse. Han älskar smör… Han slickade och slickade, men eftersom paketet stod på parkettgolvet slickade han iväg det från köket till finrummet. han ledsnade väl på det så han tog paketet i munnen och bar det till ryamattan, Där stod det mycket mer still så han kunde slicka. Jag och sambon åt frulle och såg imponerade på. har aldrig sett en iller flytta på kartonger elelr skålar genom att lyfta dem. Skitsmart.
men det var inte slut där… Stiffler var inte nöjd med mattan utan bar efter en minut iväg kartongen igen till under kaminen där det är ett hörn. Där ställde han in kartongen i hörnet, där kunde den inte röra sig en millimeter. Sen slickade han den pur-ren och släpade sig tillbaka till ryamattan där han grundligt torkade av sina smöriga morrhår. Mmmm, mammas smarta pojke!!! *stolt*
Haaha ja intelligensen är det inget fel på! snacka om att vara duktig problem lösare! hade vart kul å se!
Ja, det var inteligent gjort, det är som jag hela tiden har sagt. ILLRAR ÄR SMARTA DJUR. Det har mina också visat, specieltt när jag hade Aslan, en vildiller mix som dog för ca 2 år sedan. Har nu en ny mix som heter Atlas, men kallas för Jazz. Väntar bara på att han ska börja göra saker som dom andra inte kan, men han är inte så gammal än, inte ens 1 år. Så han har tiden framför sig att hitta på mer hyss än han redan gör, och komma på saker som ingen annan av dom andra kan göra.