Är han sjuuk?
Är det någon som vet om det är normalt att illrar får host eller nys-attacker ibland?
Min Leo får det nog minst en gång om dagen och det är väldigt svårt att avgöra om det är hosta eller nysningar. Han verkar heller inte leda av det så jag undrar om era illrar gör samma sak ?

Här nyser dom och hostar lite då och då, ibland oftare=p Belsebub har och har alltid haft en skrällig hög hosta men han verkar inte lida av den och veterinären har inte kunnat hitta något fel så ja.. då får det väl vara då.
min valp nyser i hostar också.ibland blir jag orolig för han kan hosta en lång tid så man tror han kvävs. kan det vara pga att han byter till vinterpäls och tappar många hårstrå som kanske fastnar i halsen tex o han börjar hosta/nysa?
Ja jag tror det kan vara så :)
han har väldigt fluffig päls just nu!!
Blir dom förkylda brukar man märka det genom långa nysattacker som nästan kräver att man lugnar ned illern för att den ska sluta. Dexter var förkyld en gång och då fick jag gå upp varje natt och lugna honom då han hade extrema nysattacker.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja men så är det också för mig, han slutar liksom inte så man måste liksom sätta sig på huk vid honom och lugna honom ibland :) Men han har gjort så sen vi fick honom får typ en månad sedan så det kan ju inte vara som han är förkyld :)??

om han leker som vanligt, inte blir andfådd eller verkar tröttare så ska det nog inte vara någon fara. Om han däremot blir sådan skulle jag nog kolla så det inte var lunginflammation.
Sedan finns det ju allergier också.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus