Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 2949 ggr
Ilandra
2010-08-10 21:54
0

Ilandras bildtråd!

Jag tänkte att jag skulle skapa en tråd där jag kan lägga in alla bilder på mina illrar som jag vill dela med mig av!

Ilandra
2010-08-10 21:55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut är Rinas Snodden, viltfärgad kastrerad hane född 10 maj 2006. Här hemma går han under namet Tissetass.

På promenad en vacker februaridag (koppel och sele bortredigerat)

Tissetass strax efter att han flyttat hit i dec 2008

Trött iller.

På promenaden idag. Han ville jaga en gammal tant av någon underlig anledning…

Busig iller

Livsfarligt byte, en napp som sambons systerdotter tappat bort när hon hälsade på, tur att vi såg att Tissetass hittade den! Han är envisheten personifierad och vägrade att släppa, precis som när han snor geléhjärtan…

Ilandra
2010-08-10 21:56
0

Dubbelt

Ilandra
2010-08-10 21:58
0

Sen har vi Rinas Stitch, viltfärgad kastrerad hane född 13 april 2007.

I sandlådan utanför vår lägenhet.

På promenad idag, vetesjutton hur selen lyckats vrida sig.

På balkongen.

Stitch hjälper till att byta åt mössen

En ny mysig sovplats enligt Stitch, en kasse med en tröja i!

Gräva under tåget i lekparken är roligt!

Farwessa
2010-08-10 22:12
0

Han verkar vara stor. Hur mycket väger han?

Ilandra
2010-08-10 22:20
0

Tissetass ligger runt 1,7 kg på vintern och Stitch en bit över 2, vågen visar inte så mycket :P

Vi får snart tillökning här hemma om allt går som det ska! Då blir blir det bildbombning är det risk för :)

Norrskenets
2010-08-10 23:18
0

Vilka mysiga bilder:)

Det ska nog gå bra ska du se;)

Ilandra
2010-11-11 18:40
0

Har inte haft tid med i-fokus på ett tag, men har lite nya bilder att dela med mig av!

Det blev tillökning här hemma, gånger två till och med! Först flyttade lilla Aiko hit, finns lite fler bilder på henne här.

Aiko (Norrskenets Noor) är född 24 april 2010 och är en albino semiangora. Hon börjar bli riktigt fluffig nu när vinterpälsen kommit, ser ut som om hon blivit flera cm bredare över ryggen, men det syns dåligt på bild.

Aiko i läderpuffen jag gjort åt dem :) Mycket poppis hos alla fyra!

Ilandra
2010-11-11 18:42
0

Sen en dag ringde Emma och berättade om lilla Sun som inte funkade i sitt nya hem som också var i Gävle. Självklart kunde jag inte säga nej till att ta henne då jag charmats av hennes kaxiga sätt redan när jag hämtade Aiko!

Så 3/10 hämtade vi vår lilla Maggie! (Norrskenets Sun) Pastell semiangora, samma kull som Aiko. Hon och Aiko fann varandra på en gång och Maggie som enligt fd ägarna kunde bita tills det knakade och inte släppte visade sig bara behöva lite andra illrar att bita i för att bli en snäll liten gosplutt!

Visst har hon bitits här också, och hon är mycket envis och lite störig ibland, som när hon ville bita i mina raggsockor och backade och väste åt mig när jag sa ifrån, men det är bara en del av vad som gör henne så speciell och älskvärd! Hon tvekade inte att prova att bita min lillasyster när hon var i famnen hos henne heller, men mig har hon aldrig bitit annat än av leklust, hon känner nog att det inte är någon idé :P

Maggie på höstpromenad

Hon gillar att sitta innanför jackan.

En dag hittade vi Maggie sovandes under ridhjälmen på hatthyllan! En riktig liten klättermus är hon!

Vår lilla "problemiller"!

Syskonkärlek

Ilandra
2010-11-11 18:42
0

Det är fortfarande lite bråkigt mellan de nya och de gamla illrarna, men ibland tänker de inte på vad de gör! Som en dag när Aiko och Maggie sov i "Stitchs kökslåda". Stitch hoppade in och spöade småtöserna lite, men de tänkte minsann inte ge upp den myiga lådan i första taget, så Stitch gav upp och la sig och sov uppe på tjejerna :P på bilden har de hunnit ligga ett tag och rättat in sig.

Annars håller de sig mest ifrån varandra. Var länge sen de slogs ordentligt senast, men visst händer det fortfarande att de ryker ihop och utbyter några hugg, men alla känns avslappnade och tillfreds där imellan.

Det var så roligt när Maggie var nyinflyttad här, för tillskillnad från Aiko som hälst gick och gömde sig, skulle Maggie promt vara med storillrarna hela tiden, fast att hon fick däng. Det slutade med att grabbarna försökte gå och gömma isg istället!

Loveferrets
2010-11-11 18:57
0

Naw så söta dom är allesammans, härligt att det funkar så bra ihop med samtliga.

Ilandra
2010-11-11 19:25
0

Och så Tissetass i sängen, så har han fått vara med på ett hörn han också!

Ps: Om man högerklickar på bilderna och tar "öppna i ny flik" så visas de i orginalstorlek!

Norrskenets
2010-11-18 20:10
0

Härligt att det ska gå så bra och att Aiko har tagit efter sin modiga syster :) Inte visste jag att Maggie var så duktig på att klättra haha, lilla halv-apan ;9

Jag har skickat kontraktet till dig och väntar på att du ska skriva ut, skriva på och skicka ett kontrakt till mig.

JossanH
2010-11-19 11:54
0

Så kul med lite släktträff :)
Antar att Tissetass och Stitch har Buddah eller Kharma i släkten så där har vi släktingar till en av mina älsklingar som tyvärr inte finns med oss längre.. Plus att jag har en av bröderna till dom 2 små tjejerna :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[HannahoHenrik]
2010-11-19 20:22
0

Så söta de är! Stitch ser lite ut som min Dollar i ansiktet  han är också släkt med Buddha så där har vi lite mer släkt. Roligt o se sötisarna.

Ilandra
2010-12-11 02:37
0

Ja, mina killar är Buddhas söner! "vinkar till alla släktingar"!

Dags för lite nya bilder!
(Högerklicka på bilderna och öppna i ny flik för större bilder!)

Det är lite segt här hemma nu under vintern. Så här kul hade vi det en dag i november.

Tissetass

Tissetass sover.

Maggie

Maggie sover

Aiko

Aiko sover..
(Och Stitch låg under badkaret men blev bara en suddig kludd på foto)

Här i veckan spenderade Tissetass och Stitch 2 dygn i en låda i badrummet. Jag såg dem inte ens äta eller gå på lådan… Särskilt bekvämt ser det inte ut heller!

Stitch och Tissetass

Ilandra
2010-12-11 02:57
0

Det går framåt med kamratskapen här hemma i alla fall! Aiko är helt accepterad av de stora, men Maggie får lite däng ibland i trängda lägen fortfarande, och hon sover bara med Aiko, Maggie är mer dominant och kämpar emot på ett annat sätt.

Maggie (vill inte vara still som vanligt) Aiko och Tissetass, alla i vinterfluff! Särskillt Aiko är väldigt påpälsad :)

Aiko och Stitch i kökslådan.

Tissetass, Aiko och Stitch, taget idag.

Visst syns det att Tissetass ville äta upp Aiko för tre månader sen? Kanske är det Aikos omtalade vinterpäls som gör henne så oemotståndlig som huvudkudde?

Tissetass och "Lill Smul"

Tisetass på månadens höjdpunkt - storhandlingsdagen! Tror ni att det är en slump att han sitter i påsen med kycklinghjärtana Oskyldig

Ilandra
2010-12-11 03:29
0

10 poäng till den som kan lista ut vad Maggie gör här!

Ilandra
2010-12-11 03:30
0

Säg till när tråden blir för tungladdad…

Bonusbild på Nemesis!

UlrikaD
2010-12-11 03:44
0

#17 Skakar på sig!Skrattande