ang. pälsbyte
Hej allihopa!
Jag har en valp på 6 mån. Har har nog börjat byta till vinterpäls. Vi bor i Malmö och det har varit snö i en vecka.Vi har varit ute i snön med honom o han verka gilla det.
Min fråga är ifall dem även kan byta färg lite i sAMband med det nya pälset. Jag har märkt att han har blivit lite ljusare på huvudet tex…
Och hur "fluffig" blir han?Jag har sett bilder på andra illrar och dem såg som små björna så storpäls dem hade. Min iller är inte så fluffig i pälsen än.
Hur lång tid kan pälsbytet ta?
Ja, det är rätt vanligt att de ljusnar på vintern :) Hur fluffig han blir och hur lång tid det tar beror på honom, det varierar ju en hel del mellan olika illrar. En del blir superfluffiga medan andra bara får lite mer päls men inte samma fluffeffekt. Och tiden kan variera den med, en del är snabbare än andra helt enkelt.
Paulina
Man känner iaf ganska snabbtnär pälsen har kommit ut ordentligt för den får en helt annan kvalitet när det är vinterpäls :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det är helt olika som sagt! Min Nova får vinterpäls så fort hon fryser, dvs när det blir under 15 grader :P
ok. jag tänkte komma ut med honom varanann dag minst så han känner kylan. Kan tänka mig att dem kan bli förrvirade om dem är hemma där det är 20 gr varmt.