Köp inte pälsmöss.
Dessa svin till människor.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1025439,00.html

Ja det är ju mycket hemskare göra mössen av katt än hare eller kanin eller vad det nu brukar vara i vanliga fall…

Med risk att bli lynchad…egentligen spelar det ju inte roll om det är en kattpäls eller angorapäls från en kanin. Päls som päls i det läget. Finns nog många som tycker att katt är värre men egentligen…är det de? De sitter förmodligen i likadana burar

päls som päls..visst…men många resonerar inte så. Många har lättare att ta till sig hur hemsk det är om de ser att det drabbar djur de kanske har i hemmet, djur som är utpräglade sällskaps djur. Så därför ser jag det inte som fel att lägga ut sån här information. Självklart är det hemskt oavsett vilket djur som får sätta livet till.
Men det är ju sättet djuren avlivas på där som man mår illa av. Jag gillar inte att dom dödar kanin eller hare heller, det finns väl konstgjord päls?
Det är ju samma med jacker som har pälskrage, det finns ju konstgjord päls eller päls från olika djur t ex hundar.
ja, faktum är att i kina flås ofta djuren levande. Så att överhuvudtaget importera varor tillverkade utav päls från Kina tycker jag är fruktansvärt.

fruktansvärt 

Jag är nog lite blödig av mig…jag lyfter ut spindlar och mössen som fick för sig att bo under min diskbänk fångades in levande och fick bo i en bur tills det gick att sätta ut dem utan att de skulle frysa ihjäl. De var nämligen födda under diskbänken.
Jag tycker inte att några djur ska användas för pälsars skull. Oki för läder o så för där använder man ju resten av kossan och de är …hoppas jag uppfödda djurvänligt
Ja. Dom flås levande och med en ståltråds liknande snara runt halsen. Dom flås levande bara för att inte pälsen skall bli missfärgad
(dom har tydligen inte hört talas om att gasa ihjäl djuren även om jag inte gillar det heller men det är säkert mycket smärtfriare än att bli flådd). Jag så ett pogram på tv och då hörde man hur djuren skrek av smärta i bakrunden (man såg inget)
. Skulle jag träffa en sådan grym människa, så skulle det saknas ord för vad jag skulle utsätta den personen för
.
Ja, det är fruktansvärt, men som sagt, finns så många djur som plågas under både uppfödning och avlivning när det gäller pälsproduktion.. Sen om det är chillor, kaniner, katter eller hundar.. det är förj*vligt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men finns det ingen fakta på vartifrån de kommer egentligen? Det måste väl gå att ta reda på?

Jag kör inte med pälsmöss till mina och har inte gjort på länge. Just för att jag nte vill att mina jur leker med dda djur. Och dessutom så finns det syntetmöss, de funkar faktiskt lika bra.
Sedan om man använder pälsen eller skinnet av djur man äter anser jag fortfarande att det är okj. Då tar man liksom reda på mer ifrån djuret.
Sedan jobbar jag personligen aktivt för att förbättra levnadsvillkoren och dödssätten för de olika djuren. Men det är en annan diskussion. Tycker dock dessa informativa trådar är bra. Oavsett vad det gäller för päls.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

eooow!! liksom.. lite som om vi skulle gå med skinnjacka på människohud!?