Behöver råd, ganska fort
Vi har åkt iväg med Valle till Ultuna för att han är hängig, det vi är oroliga över är hans gula bajsar. Det är lite konsistens på dem men mest slem. Vi har fått i honom lite mat och vatten nu medans vi väntar på vet. Har ni några tankar kring detta? Vill ha lite kött på benen innan vi träffar vet. Är lite orolig över att det skulle kunna va den här hemska magsjuka men Valle har ju inte träffat några utomstående illrar.
Har han inte träffat några andra illrar eller gått på samma ytor som någon utomstående iller borde det rent logiskt inte röra sig om magsjukan..
Kan han ha fått vanlig infuensa av någon?
Kan han ha fått i sig något olämpligt?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Har han fått i sig någon överdos olja av något slag ? Vetegrodd ?
För mina illrar välte en gång min vetegroddolja när jag skulle lära dem tricks och hann slicka i sig rätt mycket innan jag upptäckte det. Deras bajs blev lite slappt efter några timmar :) Inget sådant som kan ha hänt ?
Det kan vara magsjuka fast inte den gröna magsjukan som den kallas. Vanlig magsjuka kan man dra in med skorna utifrån.
Sara

Vi håller tassarna här hemma för att Valle snart ska må bättre.
#0 Hur har det gått?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Jag har fått rapport ifrån Mixxy och Valle blev kvar över natten eftersom tarmarna var lite oroliga.
De gjorde en röntgen igår och idag skulle de eventuellt göra ett ultraljud.
Han har också fått dropp och imorse hade han stretat emot ganska bra när han skulle få vätska i nackskinnet, så det är ju i alla fall positivt 
Valles kompisar Emi och Skrutt håller tummarna här hemma (och vi tvåbentingar också förtsås!) och väntar med spänning på nästa rapport!
#6 Tack för uppdateringen. Skönt att höra att det verkar ordna sig. Positivt tecken när dom börjar säga ifrån :-)) Fortsätter hålla tummen för Valle.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Nu rapport: Valle får komma hem ikväll! Antar att mixxy uppdaterar själv senare om allt, men då vet ni lite positivt iafl! ;0)

Skönt att höra att han får komma hem igen. Vi fortsätter att hålla tass här hemma.
Halloj allihopa, nu seg som jag är tänkte jag tala om att allt är bara bra med Valle nu, tack och lov!
Terkina sammanfattade det hela ganska bra med vad som hände och skedde så det behöver jag ju inte dra igen.
Valle fick i alla fall komma hem med en renrakad mjukismage och lite Hills i/d-mat. När vi hämtade honom så fick vi höra att han inte hade ätit så mycket, förstår ju jag med, han måste ju ha varit orolig när inte matte och husse var där. Men matte hade redan tänkt på det och hade med sig lite kycklingfilé :) Tjoff sa det sen var den uppäten :D Skönt att se att han fick i sig något.
Så ända tills nu så har Valles bajsar varit i kanonform om man kan säga så :P Dock lite lös i förrgår så då drog matte iväg och köpte lite mer i/d och nu så verkar magen va i ordning igen.
Tråkigt för Valle nu bara, inga promenader med den magen på ett tag :P men otroligt mysig att snusa på ;)
Slänger med en bild på vår lilla Skrotnisse från semestern i somras :)