Gör i grävlådan
Hur ska jag få min tjej att sluta kissa och bajsa i grävlådan ?
Töm och rengör grävlådan noga. Prova sedan att använda något annat i lådan, än det hon har att gräva i nu.
Har provat med både jord, hö och ris men riset vill hon gärna äta, Vi rengör den varje dag, hon gör det tyvärr ändå, finns det annat man kan använda ?
Du kan pröva att knöla ihop tidningspapper (blanka sorten) och se om det fungerar. Annars skulle du kunna prova att byta till en annan typ av låda.
Låda av annat material
Tack, ska prova detta.

Kan ju va så att din lilla fröken e kräsen, minsta lilla klump i toalettlådan och hon vill gå ngn annan stans, du kan ju prova med att byta sand, fungerade för mig, kör med extrem classick black label. toppensand men dyr, all lukt försvinner vilket gör det roligare att gå på lådan och jordlådan blir åter lekplats. och den e dryg så om man ser på det så blir det billigare i längden. bara ett tipps. lycka till
Hon är väldigt duktig i lådan för övrigt, sand är inte aktuellt här så vi kör med pellets. Har nu ikväll testat med tidningar i grävlådan men det verkade inte lika kul att leka/gräva i så ev får vi byta ut lådan mot någon annan sort istället även om vi inte tror att det gör någon skillnad men värt att prova.
Det går inte att sätta en liten toalåda inne i grävlådan eller blir det förvirrande för henne då ?

prova och sätt en liten låda med pellets i den hörnan hon gör i från sig i jord lådan och går hon där då så borde det gå upp ett ljus för henne att hon skall göra på pellets och leka i jord. vattnar du jorden så den e fuktig och lite kompackt?
Nej vi vattnar inte jorden för det gillar hon inte , provade det förrut, ska nog prova att ha en låda pellets i den och se om hon förstår då. Tack för hjälpen.
Prova tex pasta i form av pennor eller rör! Lite stora att äta och lite klumpiga att uträtta behoven i.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hon tyckte lådan var i vägen så det blev inte så lyckat.
JossanH, förstår inte riktigt vad du menar för typ av pasta som ska vara som rör eller pennor ?
Tror pastan som menas heter penne. Ser ut som ihåliga rör på ca 1 cm diameter och några cm långa.
Sara
Sara, då förstår jag vilka JossanH menar.
precis :)
Sajtvärd på Iller.ifokus