Vad ar detta for djur
OK hos min far dar vi bor brevid en liten a och brevid en sjo vid ett natur reservat ungefar ser vi under natterna nagra underliga djur som ar vita pa vintern och morka pa sommaren och springer pa bakbenen. Det ser typ ut som en vessla eller mink eller liknande.
Det ska finnas mycket mink i detta omrade, speciellt pa varan tomt men vad tror ni att det kan vara?
Springer minkar pa bakbenen och klattrar i trad gor de ocksa. Underliga varselser dessa djur.
Snövesslor är vita på vintern och mörka på sommaren. Dock är de ganska så små 50-100 g beroende på om det är en hona eller hane. Och jag har ingen aning om de kan springa på bakbenen.
Sara
Dessa djur ar ganska sma men formodligen ar det typ hermeliner eller liknande vi har dar efter lite research. Min far tror att det ar apor eller aliens men de staller sig upp pa bakbenen och tittar sig runt, sen nar de springer ivag springer de en bit pa bakbenen sedan pa alla fyra.
De klattrar upp i den stora ihaliga eken som vi har pa tomten ocksa. Men vita pa vintern ar dom i alla fall. MASSVIS med sork har vi dar ocksa
Ja hermeliner är lite större.
Sara
Har tittat lite pa dessa djur men de visar sig bara pa natterna och sa ar det morkt och ganska langt ifran men det liknar typ en hermelin. Ska forsoka titta narmare pa dom nar de visar sig igen men de var ganska sma, inte pytte sma men mindre an en iller var de i alla fall