Hej hej! *vinkar*
Jag har precis blivit medlem här på Iller iFokus. Jag har tyvärr ingen iller, men jag vill jättegärna skaffa en sån underbar liten krabat (håller på och nosar runt lite). Just nu håller jag på att lära mig så mycket som möjligt om dom, suger åt mig kunskap som en tvättsvamp! ;)
Jag tänkte berätta lite om mig: Jag är en glad tjej på 18 år som älskar att träffa människor och vara ute i naturen. Jag brukar rida ett stort varmblod på 7 år som jag håller på att skola om till dressyrhäst.
Jag går andra året på Björkhagsskolan i Hofors, naturvetenskapliga linjen med inriktning miljövetenskap. Vet dock fortfarande inte vad jag ska bli "när jag blir stor".
Annars så är jag mest hemma och busar med mina råttor, men även med hunden och katten (är inte mina utan hela familjens).
Hm, det var nog allt jag kommer på att berätta nu. Har i alla fall gjort en kort presentation av mih själv ;)
Mvh Emelie
Hejsan! Välkommen hit. Hoppas att du kommer trivas här hos oss. Mvh: Therese

Hej och välkommen säger jag också. Kan inte sägas för många gånger. Hoppas du kommer att trivas här med detta underbara gäng som finns här. Är det något du funderar över, så fråga. Alltid är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hej och välkommen hit hoppas att du kommer att trivas här ,här fins det gott om trevligt folk att prat om det mesta
mvh Monica och Nanna
Tack så mycket! Jag tror nog jag kommer trivas, det verkar finnas många trevliga människor här :)
välkommen hit!!!!
mvh anna
Hej välkommen i gänget. Tog en titt på din "Min sida". Vad har du för fiskar, det var ett antal akvarium.
Har du saltvattenfisk i det största?
Det är rätt olika fiskar. I det största akvariet är det påfågelciklider, stora gibbicepsmalar, paroonhaj, red tail-mal. Dom två sista passar visserligen knappast i sällskapsakvarium egentligen, men dom fick flytta till oss när dom växt ur deras gamla hem på 200 liter.
Sen är det sällskapsakvarium och ett malawikar.

Blev lite nyfiken och gick in på din sida. Såg då att du bor i Hofors. Det är inte så långt från mig.
Känner du någon i Hofors som har iller?
Audiatur et altera pars
Nej, jag känner ingen illerägare alls. Hurså?

Jag har tappat bort en valp där. Eller ja han är inte valp nu. Men jag har i alla fall en iller där, hmm tror jag. Om de inte flyttat. Söker i alla fall efter honom.
Audiatur et altera pars
Okej. Nej tyvärr så känner jag ingen.

Vad synd, annars hade du fått hjälpt mig få kontakt med dem igen.
Audiatur et altera pars
Japp. Men jag ska hålla ögon och öron öppna efter en iller. Fast jag har faktiskt sett en iller här kom jag på.. Min kompis bror hittade en bortsprungen iller förra sommaren (tror jag det var). Han tog hand om den några dagar men sen kom ägaren och hämtade den.

Oh, det kanske är min lilla pojke då ju.
Vill så gärna få kontakt med ägarna igen. Vill gärna höra hur det är med honom. Sätter stort värde på att veta vad som händer mina valpisar. För mig fortsätter de vara mina bebisar hela livet liksom. Och just nu har jag två försvunna bebisar. En som jag inte vet något om mer än att han bodde i Hofors. Och en som de har släppt lös i Göteborgsorådet. *snyft*
Audiatur et altera pars

Hmm, kom på att det kan ha varit en kompis till migs iller oxå. Så kommer du ihåg färgen?
Audiatur et altera pars
Jag kan ju försöka luska lite få se om jag kanske kan få reda på nåt, men jag kan inte lova nåt. Men jag ska göra mitt bästa.
Men hade dom släppt en iller lös?? Vad hemskt!
Nja, jag är ju verkligen inte bra på färger så jag är inte helt säker.. Men jag skulle gissa på viltfärgad. Eller nåt liknande..

Japp, de tyckte det var bättre tydligen än erkänna att de inte var lämpade att ha iller. Så då kunde hon "smita". Suck. Jag blir så ledsen på folk som inte tänker längre än näsan räcker. Men jag har lärt min läxa och är numerastenhård mot de som vill ha iller från mig.
Trist att behöva ha det, men nöden har inget val ibland. Jag vill verkligen att alla mina bebisar ska få det bra liksom.
Audiatur et altera pars
Usch, det var verkligen hemska människor! Det är väl inte så svårt att erkänna nåt sånt.. Dom kan knappast ha ett samvete.
Jag tycker du har all rätt att vara stenhård, det där bevisar ju bara att man inte kan släppa en iller till vem som helst.

Ja, tyvärr är det så. Illern är ett underbart djur. Men det passar inte alla. Så enkelt är det faktiskt. Likaså kan det ibland hänga på personkemin mellan vissa illrar och vissa människor. Men det är ju lika med alla djur. Även människor för den delen. Alla kan inte älska alla men alla är älskad av någon.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Fint namn du har Ninja, Emelie, det heter jag med. Tyvärr bor jag på Åland annars hade du jätte gärna fått komma och hälsa på mina 2 små tjejer.
/eM

haha, vill du komma och hälsa på små trasselsuddar får du gärna komma till mig om du vill.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars