Hjälp
Hur vet man om något sitter i halsen på en iller? Athlaz andas högt och nästan lite rossligt och han springer och sväljer jättemkt. Jag prövade att ge honom godis och vetegroddsolja och det gick ned utan problem, men det låter somom han har något i halsen. Kan jag göra något eller ska jag rusa till vetten???
Snälla hjälp mig fort!!!!!!!!!!!!!!
Mvh Jenny

ta in fingrarna och känn efter?
golf.ifokus.se
Jag kan lägga till att han verkar pigg och glad som vanligt, men hans andning SKRÄMMER mig
Mvh Jenny
Ska jag trycka ned ett finger i halsen menar du? Jag öppnademunnen på honom och jag såg inget
Mvh Jenny

hmmm, jag har ingen aning…
golf.ifokus.se
Hans syster Betty Boop har också problem med andningen ibland, låter nästan som hon har astma. Nu på sista tiden har jag inte hört det från henne.
Han verkar ju kunna andas "något". Men borde jag åka till vetten eller ska jag våga vänta ett tag? Ska jag ge honom mer vetegroddolja? Jag vet att han kan få bl.a leverproblem, men det är ju en engångsförteelse…
Mvh Jenny
Jag är helöppen för förslag!!!
Mvh Jenny
Han kan inte ha fått i sig nåt som framkallat allergi då?? har faktiskt ingen aning om vad det kan vara… sorry, önskar jag kunde hjälpa dig!!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Han har lekt och sprungit runt en massa när han börja andas rossligt?
Problemet (ett av dem) Är att han river och biter sönder min soffa sönder och samman, han brukar inte äta stoppningen, men min fundering är om han kan ha fått i sig av misstag
Mvh Jenny
#9. Jag vet inte, jag såg det när jag kom hem, och kastade mig till er på en gång
Mvh Jenny
testa att trycka ner fingrarna eller en tops tex försiktigt i halsen (inte långt ner!) för att framkalla kräkning…går inte det så kan det vara så att vad han nu fått isig har vandrat vidare i matsmälltningssystemet och det finns risk för att det fastnar i tarmen..har du paraffin olja att ge honom? annars kan du tvinga i honom lite vaselin.
Det är även möjligt tat han har irriterade luft rör…rickie får fruktansvärda hostanfall ibkland så att man tror att han skall dö på kuppen…men det har blivit bättre nu med minutiös städning tror jag.
#12 Hej. Jag tror att det kan ha ordnat sig. Han gav iväg en kraftig hostning och sen slutade han andas sådär konstigt. Men jag kommer att hålla ett hököga på honom nu, skulle något mer hända så rusar jag iväg till vetten. Han har varit jättepigg under tiden, dessa djur är konstiga….
Jag är så dum som inte har skaffat mig paraffinolja, jag ska göra det imorgon! Men vart köper man sånt? Och hur mycket ska man ge de små liven? Och vid vilka andra symtom ska man ge dem paraffinolja?
Mvh Jenny
Apoteket har parafinolja. Det finns en för djur och en för människor. Skillnaden är att den för människor kan man ge till djur oxå (den är renad mer) men den till djur kan inte ges till människor.
Kan han inte ha fått lite päls i halsen? De fäller ju nu så det är lätt hänt.
Sara

#13 bara en tanke. Han håller inte på att byta päls eller så`?
Jag känner mig nu som en väldigt dålig "mamma", jag vet inte om han håller på o byta päls, det måste jag kolla.
Mvh Jenny
det syns prova att dra med handen mothårs så märker du det !! Nanna fäller som en hel buffel hon har varit mycket ute i vinter och satt en regäl vinter päls. vilket är bra men det är så lagom kul nu!!!!!!
Hallå! Jag kollade när han hade vaknat, drog i håret på svansen -halva illerna försvann… Sen plockade jag fram borsten, tillslut var jag hårigare än vad han var 
Snacka om att man kände sig dum när man inte vet att ens husdjur fäller 
Mvh Jenny

vincent och tess har också börjat byta päls nu. det är hår överallt!