nu undrar jag
hejsan.
jag har precis fått mitt första jobb, ska börja med halvtid och om nån månad blir de heltid.
nu undrar jag hur ni gör med illrarna när ni jobbar, hur länge får dom vara själva? lr har ni någon som är med dom ett tag på dagen osv?
mvh jennifer och caliber

Jag lamnar mina ensamma nar jag jobbar och har inga problem alls med det. De brukar rojja pa morgonen och kvallen, och mitt rum ar oftast i bra skick nar jag kommer hem, sa de verkar ta det lugnt nar jag inte ar hemma :)
// Amanda
okej skönt :) tror inte de kommer va nå problem att lämna han själv, men han kommer bli själv så många timmar :/
Mina är mest aktiva när jag går upp på morgonen och framåt kvällen. Nu under vintern är dom väl som mest aktiva vid 7 tiden. Är jag hemma under hela dagen så ser jag oftast knapps skymten av dom ändå så dom klarar sig lätt ensamma uner en jobbdag.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag förstår att du lär tycka synd om honom att vara ensam så många timmar varje dag för enligt mig är det de, de handlar inte bara om att dom "klarar sig", de heter ju sällskapsdjur av en anledning o om jag vore du skulle jag bett nån att va hos honom ett par tim under dagarna.
Illrar kan sova upp till 17 timmar per dygn och speciellt nu när det blir mörkare ute så blir dom ännu mer sömninga!
Ha i dåligt samvete över jobb eller skola. Ta bara hand om honom när du kommer hem så blir han glad :) Vill du döva ditt samvete så ta en extra prommenad innan du går hemifrån? :)
tack för alla svar :) nu vet jag hur jag ska göra :)