Sov Sött Älskade Luspus
_I tisdags morse den 4/11 stod jag och förberedde Lucifers medicin som jag alltid brukade göra. Enda skillnaden var att Lucifer inte stod nedanför mig och väntade.
Jag ropade på honom men han kom inte. Jag gick in i sovrummet och såg Lucifer ligga halvvägs in under sängen. Jag förstod på en gång att han inte mådde bra, att något inte stämde.
Jag gjorde allt jag kunde men innerst inne förstod jag att slutet var oundvikligt. Jag pratade med veterinären och vi bestämde oss att prova att öka hans medicinering och ge honom antibiotika. Men jag förstod vad jag behövde göra._
_Jag ringde till bagarmossen på onsdags kvällen men dom ville inte ta emot oss.
Hela natten låg jag på golvet brevid Luspus och pussade på honom och värmde honom. På morgonen fick vi en akuttid och veterinären berättade att hjärtat slog för snabbt, att han hade rosslande ljud i lungorna och att det fanns vätska i buken._
Jag tog mig inte ens tid att fundera på möjligheterna. Jag höll Lucifer, den jag älskade mest i hela världen i mina armar och jag var tvungen att göra det här för hans skull.
Jag försökte att vara stark för hans skull. Jag ville inte att han skulle känna hur förtvivlad jag var. Han pussade mig hela tiden på läpparna och det var oundvikligt att hålla tårarna borta.
I torsdags den 6/11-2008 Somnade Lucifer in i mina armar.
~ Alltid Gudomligt Älskad Lucifer ~
Beklagar sorgen Cilla!
Sara

Herregud Cilla! Jag kan inte ens tala om för dig hur ledsen jag är för din skull. Du vet att jag tänker på dig!!!
Beklagar din sorg. Fint av dig att tänka på honom i första hand.
Usch jag blir så ledsen när jag läser. Gråter med dig. =(
Vi skickar en massa kramar från mig och mullermaffian.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Så himlans ledsen :o(
Det är inte lätta beslut man får betala för sin kärlek.
Han har det fint nu i alla fall…
En massa kramar från oss
Beklagar den enorma sorgen, men det var starkt av dig att alltid sätta hans välmående i första rummet. Han fick somna in omgiven av din kärlek, det måste vart det bästa för honom. Sänder en tröstkram.
Paulina

usch och fy vad tårarna rinner här.. känner igen mig :'( Det är så hemskt. Men tur att han hade en stark matte som vakade över honom in i det sista. Tänker på dig..

Beklagar sorgen, tycker du var stark som tog rätt beslut. håller med Aviendha, han hade inte kunnat somna in på nått bättre sätt. Skickar massa tröstkramar och styrke kramar från oss

Älskade Lusen. Älskad och saknad för alltid. Det var många hjärtan han satte i brand denna lilla kille med den underbara personligheten. Gråter lika mycket nu som i onsdags. Är så ofattbart att han är borta.
Sänder massor med tröste kramar till dig Cilla.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Beklagar! Grinar lite har, ar sa otroligt blodig nu :(
Manga kramar!
// Amanda
Jag beklagar så mycket Cilla… 
Jag vet att han var ditt lilla hjärta, ditt lilla gull, din älskling.
Första gången jag träffade Lusen var på illeryran 2004. Han hade fått en söt liten röd fluga att ha runt halsen och så gick du runt och bar på honom i en skokartong. Han var helt utslagen- så otroligt söt!
Gråter för er.. Du har mist så många familjemedlemmar den senaste tiden att jag knappt vet vad jag ska säga mer än att jag beklagar din sorg.. Kan inte ens föreställa mig vad du genomlider nu..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar verkligen :/ Hemskt tråkigt att höra.
Beklagar verkligen din sorg, Det var starkt av dig att besluta så snabbt, jag önskar att när den dagen kommer för mig att jag kan vara lika stark som du och besluta rätt. Många kramar från mig och illrarna

Mitt hjärta krossas av att läsa ditt inlägg. Jag har lovat mig själv att hålla mig borta ifrån sådana här inlägg då jag blir så förtvivlad själv, men samtidigt vet man hur ont det gör och man vill ju ge lite stöd! Jag beklaga sorgen och tänker på er! Kramar ifrån mig o illrarna.

Beklagar sorgen…

Så fruktansvärt starkt av dig att tänkan på honom i första hand!
Man får så himla ont i magen av att läsa det!
Mina tankar går till dig!

bekalagar massor. sitter här och gråter :( fy va jobbigt. stackare.

Ledsen Cilla… Kanske leker Lusen med Stifflan nu, goffar laktosfri grädde för fulla muggar… :-(

Många kramar!!!!

Beklagar =/
golf.ifokus.se
Beklagar sorgen. Många kramar från oss tjejer här hemma.
*Kramar* @-}-}------ (längst ner på sidan..)
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Det är så tomt hemma, det är obeskrivligt tomt. Lucifer var väldigt speciell och allt jag någonsin gjort var för hans skull. Han var min bästa vän som jag älskade mest i hela världen. Jag har ett starkt minne av honom som jag bär med mig varje dag, hans tass på handleden.
För en vecka sedan var Lus pigg, han jagade mig genom hela lägenheten och var nyfiken på vad jag gjorde för något. Han vill inte missa en chans att kunna springa ut i trapphuset eller missa en prommenad. Jag gick för första gången ut med Lus, Hugo & Bernard samtidigt och det var verkligen super skoj! De sprang alla tre bland alla höstlöv och poppade hela tiden. Den bilden ser jag framför mig hela tiden.
Jag försökte att vara stark, jag försökte ta ett beslut som var bäst för Lucifer. Jag hade lovat mig själv att inte älska honom till döds. Jag hoppas innerligt att jag lyckades ge honom den värdighet som han innerligt förtjänade.
Jag är hemskt ledsen över att jag inte har svarat när ni har ringt eller när ni har skickat sms. Det är svårt att prata just nu.
Jag saknar hans doft, hans tassar och hans underbara nos.
Det skulle aldrig sluta så här…
Du har mycket fina bilder av honom att minnas när allt känns extra tufft och svårt. Ta dig tid att sörja, det behöver man när en älskad vän går bort. När allt känns svårt så titta på handleden där hans perfekta tass sitter och minns de glada skratt han gav, de underbara mysstunder, promenader och vardagsbestyr ni delade. Han älskades inte till döds, han älskades in i det sista.
Paulina

Beklagar verkligen !

Kram!

Jag beklagar verkligen sorgen, Cilla. Det måste vara jätte jobbigt! Det är en väldigt klen tröst men, sorgen går över, men minnena kommer alltid att finnas kvar.

Neeej men usch. Sitter här och snörvlar lite över honom.
Du av alla männsikor som har haft det så jobbigt med alla djuren. Är så ledsen för din skull. Men Lusen har det bra där han är nu.
Vi tänker på dig 

#22> Fint skrivet… känner med dig och vet precis vad du menar.
Lus kommer alltid kommas ihåg av mig! Tänker på dig, vi är ju många som vet hur det känns att förlora en familjemedlem och det finns inte ord som tröstar. Om det är nåt så är det bara att du hör av dig, stor kram.
Nu har det gått 2 långa år sedan Luspusen somnade in
.
Jag saknar honom så innerligt att det gör ont men jag har lärt mig att glädjas åt dom åren vi fick tillsammans och alla underbara minnen som vi skapat.
Jag är så otroligt glad över att jag fick ha Lucifer hos mig i 5år. Han la grunden för mitt stora illerintresse och han är utan tvekan det absolut finaste jag någonsin har haft!
Saknar dig Lus!
#30 Saknaden finns alltid där. De fina minnena är en underbar gåva.
Beklagar igen Cecilia, vet vad han betyder för dig, bra att du kan minnas honom med glädje också, stor kram till dig min vän