Skuldkanslor.
Nej!
For en stund sedan var Dexter alldelles for hardhant mot Parla, ena katten sa jag blev sur pa honom tog bort honom fran henne och sa fy! Anda sedan dess har han legat platt under mina fotter och bara stirrar pa mig tills jag tittar pa honom, da tittar han bort och samma sak mot Parla.
Han kommer ju ligga sa har tills jag tar upp honom och visar att jag inte ar sur pa honom men det han gjorde var ju fel! Varfor maste jag vara sa blodig? 
Han är en brunstig hane då kan dom inte kontrollera sig . I många fall måste man sära helt på sina illrar så dom inte får chansen att gå ihop alls då hanen är så på och kan skada dom andra illrarna. Vill det sig illa kan han tom lyckas våldta honan :( Jag har haft tur mina hanar har varit rätt snälla trots allt men vet att visa haft jätteproblem då dom inte bara gett sig på andra illrar utan även husse och matte. Så var beredd på att du kan behöva ha dom i två läger ett tag tills han blivit kastrerad och lugnat sig!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#1 Honan är en katt.
Precis som UlrikaD sager ar honan en katt. Dock ar Dexter valdigt snall, bara ibland blir han lite for hardhant. Och aven om det skulle mot alla naturens lagar bli sa att det skulle bli ``kattiller valpungar`` behover jag inte oroa mig for katten ar kastrerad hahaha 

hahaah va nog lite trött innan kanske underlättar om ja lär mig läsa lite mer nogrannt 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Dexter har blivit sa otroligt duktig pa alla satt men mot katterna har han blivit en riktig pina! Vi far hoppas att det forsvinner nar han blir kastrerad. 
#5 Precis vad jag skrev kunde hända, i annan tråd ;) Ibland blir dom lite för till sig när hormonerna stiger i kroppen på dom.. Men det kan också vara så att han är så pass varm i kläde.. hrrm, pälsen, nu att han faktiskt visar katterna vad han verkligen går för. Jag var nämligen med om en liknande grej fast tvärt om. Katten jag hade hemma blev jagad av illrarna tills det att han blev lite tuffare och plötsligt var det ombytta roller..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jo, jag vet det. Visst det ar ju inte direkt att han aldrig lamnar dom ifred, dom ar ju jobbiga mot honom men ibland gar han bara over styr. Som t.e x nar Dexter ska ligga och sova med dom allt gar bra, Dexter bullar in sig i palsen pa Parla efter 2 minuter blir han uttrakad och borjar bitas, om inte han gor det sa blir katterna uttrakade och hoppar pa honom.
Nu ligger Dexter och sover efter ha snott en hel kycklingfile och allt ar bra mellan katterna och han men snart vaknar han och blir pafrestande igen. Dexter jagar dom ju inte oavbrutet utan nar det racker sager katterna till och da gar Dexter och lagger sig. Dexter vagar inte jaga Dollar, den andra katten for han sager till pa riktigt medans Parla ar sa dumsnall och sitter snallt och piper lite nar han blir jobbig och nar vi stanger in Dexter i mitt sovrum ar allt bra med hono mmen tyvarr borjar Parla som inte accepterar stangda dorrar kraffsa pa dorren tills vi oppnar, da far hon inte vara ifred fran Dexter. Nar vi stanger in henne tillsammans i varat sovrum med oss borjar hon kraffsa pa dorren. Nar Dexter sover eller bara gar lugnt over golvet da borjar Parla retas med honom!
Han har borjat med att ga och lagga sig nar vi sager till honom i alla fall men nu ar katten problemet att hon vill ha hans uppmarksamhet. Han tanka mig att Dexter vart extra jobbig under helgen bara for att han blivit stord sa ofta nar han sovit av min mors kompis. Vi ska boka tid hos veterinaren snart.
Man ser hur mycket bade katterna och Dexter faktist tycker om varandra, aven fast Dexter kan vara pafrestande ska katterna pront tvatta, lara och skota om honom.