Sov gott Maja
Efter över 1½ år med domen Insulinom blev det dags att ta det värsta beslutet en djurägare kan ta - att låta sin kära slippa lida mer.
Lilla Maja har blivit allt sämre, och när jag insåg att hon inte orkade med sina älskade skogspromenader mer kändes det som om det var dags.
Vi tog en sista promenad innan veterinärstiden igår. Jag blev så glad när hon började tunnla runt lite bland löven en stund, även om hon föll åt sidan pga den dåliga balansen. Sedan burrade hon in sig i min sjal och låg kvar runt halsen tills vi kom till veterinären. Jag vägrade lägga henne direkt på den kala britsen och stod och pussade på henne när sprutan sattes in. Fick mig ett bett i hakan, men sedan tog det inte mer än någon sekund innan hon la sig tillrätta i min famn och somnade in. Vet inte hur länge jag satt där med tårarna strömmande och smekte henne över huvudet.
Idag är det mest tomt, det känns inte på riktigt. Tack Maja, du har gett mig så mycket och satt en stor kärleksfull tass i mitt hjärta! Kommer aldrig glömma dig!
Matte älskar dig och hoppas du slipper plågas mer nu!
Älskar dig.
Tack.
_No way! Yes way!
Beklagar sorgen! 
Maja kunde inte ha fått en bättre matte och ett bättre slut på sitt liv.
Sara
Beklagar Saga 
Beklagar sorgen

Beklagar. Maja var en fin liten dam.

Nä, inte Maja! Hon skulle leva för evigt ju, fastän hon var sjuk. Glömmer aldrig när hon sov med mig under en filt på Sarae:s illerträff.
Jag är glad att jag fick träffa henne igen i somras.
Vila i frid älskade Maja, du var verkligen en speciell tjej!

Oh nej :( Beklagar verkligen! Hon verkade vara en sa speciell tjej!
// Amanda
Åh, finaste Maja! Beklagar verkligen sorgen efter den stora personligheten i den lilla, näpna kroppen.
Paulina
Jag beklagar verkligen.. :`( Fick äran att träffa henne en gång..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Åh va sorgligt :( beklagar sorgen :(
Vet hur jobbigt det är att ta det beslutet, men du tog nog det rätta beslutet i alla fall <3

Jag beklagar sorgen men berömmer dej för att du är stark nog att ta det rätta beslutet då vet du också att hon har det bra nu!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus