CHIPP hur lang tid?
Hur lang tid tar det innan chippet borjar fungera pa en iller? Blir han som riktigt kastrerad dvs mindre lukt, battre beteende? M.m
Vi har inte riktigt bestamt oss om vi vill kastrera Dexter kirugiskt eller ej an sa vi planerar att chippa honom sa vi har ett tag till att fundera.
Camaro var inte i full brunst när han chippades men gick "upp i" strax efter vilket inte är en ovanlig reaktion. Vet inte exakt hur lång tid det tog då han uppvisade få brunstbeteenden överlag men jag märkte ändå en skillnad inom någon vecka.
Min kastrerade hane chippades samtidigt eftersom han går i brunst som om han vore okastrerad. Han gick ju ur brunst nu i höstas, men chippet tog ändå udden av hans "brunst" inom en månad. Sen är han inte som alla andra barn och vägrar inse att två kastreringar borde göra honom obrunstig :P
Chippet gör ju aå att illern blir som om den vore ur brunst, så som de är på hösten/vintern och då är de ju som de ska vara, minus brunstbeteende, (minskad pung om det är en hane), lukt och sådana saker.
Paulina
2-3 veckor tar det nog innan du börjar märka nån större skillnad och ytterligare nån vecka innan han är helt ur brunst. Även om du opererar så tar det ett antal veckor innan hormonerna helt har gått ur kroppen.
Ja illern blir som innan den gick upp i brunst, men jag kan inte jämföra med en operativt kastrerad eftersom vi endast chippat Bogey. Bogey's kulor är så små när chippet verkar så de syns inte men jag tror de är palperbara, men vi brukar inte pilla honom så mycket där så jag kan säga med säkerhet.
Vi kommer även att chippa Imie när det blir dags.
#1 Vad jobbigt att han inte forstar att han ar kastrerad, dubbelt! 
#2 Jag pillar inte heller direkt mellan benen pa Dexter men hans pungkulor hanger ner i golvet nar han gar, dom gar inte att missa just nu! 
Men det later bra! Da blir det formodligen ett chipp tills vi vet.
Jag sag nyss att ena ``varulvs tanden`` var spetsen avslipad pa. Ska be vet. titta pa det samtidigt som vi chippar eller kastrerad kirugiskt.
OK Sa nagra veckor till maste lilla Parla sta ut med en iller som forsoker skaffa valpungar med henne.