Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1501 ggr
[Shaiya]
2010-11-06 11:26
0

Levergodis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

OK Nu undrar jag bara om det kan vara daligt for en iller att ata Levergodisar for hundar som godis?

Dexter ar helt galen i dom. Han brot sonder den harda plasten och rev sonder hela forpackningen for att sno en liten levergodis. Han ar t.o m jatte lydig nar vi har en liten bit levergodis i handen. Sa kan det bli farligt for honom???

HannaM
2010-11-06 11:28
0

Inte dåligt som i att dom blir sjuka och dör omedelbart men dom innehåller mest vetemjöl och även socker om jag inte minns fel så det är helt klart bättre att välja annat godis.

[Shaiya]
2010-11-06 11:33
0

Dom ar sockerfria men om han far nagon pyttebit nagon gang i veckan\manaden det kan val inte skada honom?

Annat godis har vi, hemma torkat kott! Skrattande

HannaM
2010-11-06 11:37
0

Ja det får du avgöra själv. Det är upp till dig, jag ger inte mina illrar vetemjöl men det är ju som sagt inte s å att dom faller knall fall ner och dör.

cannaydia
2010-11-06 11:44
0

Det är inte värre än att vissa ger sina illrar en bit frukt/grönsaker ibland som godis. Godis ges ju i godismängder och inte i överflöd.

Annars rekomenderar jag torkadlever som levergodis, inga tillsattser bara ren torkad lever. Både hundarna och illrarna uppskattar en bit torkad lever mellanvarven. Men torkat kött låter inte fyskam de hellerGlad

[Shaiya]
2010-11-06 11:56
0

Vi ska testa med torkadlever om han tycker om det. Undrade bara allmant om dessa godisar da han ar galen i dom. Glad