Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 567 ggr
[Mova]
0

Han tappar vikt.

Sune har börjat magra över baken, han har blivit något smalare på bara 5-dagar. Men han leker och springer runt som vanligt. Han pratar mycket och äter- dricker som vanligt med, han är 9 månader gammal nu. Är det baby hullet som är påväg bort. Eller vad kan det vara? Han verkar förövrigt frisk, nyser lite då och då bara..

Faxlin
0

Anledningen kan vara många. det enklaste är att han byter till sommarpäls, då går de ner i vikt och får mindre päls. Har du vägt honom? Hur mycket har han gått ner i vikt? Vad väger han nu? Hur lång är han?

Om han har rasat mycket i vikt och du är orolig skulle jag rekomendera dig att ta kontakt med en veterinär för att ta prover på honom.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Mova]
0

#1 det är nog det med pälsen, han fäller faan ;P hihi. men fortsätter det längre får jag nog ringa doktorn..

Sara
0

Har märkt att mina börjat gå ner i vikt nu oxå samtidigt som de släpper vinterpälsen.

Sara

[Falo]
0

Freja går ner i vikt hon med. Wilma däremot börjar bli en riktig tjockis, 1140g nu, tror hon saknat VitalinetSkrattande

Sara
0

# 2 Tänker du gå till veterinären så väg honom regelbundet och ta med viktkurvan till veterinären.

Det man ska vara orolig för är om illrarna magrar av över halsen/nacken, skulderbladen och revbenen.

Sara

JossanH
0

är nog ingen fara alls! Nu gör sig de flesta illrar redo för stranden i sommar! ;) Är inte ovanligt att hanarna går ner ett halvt kilo mellan första vintern till sommaren, endel ännu mer (ja emoflickan o smurfb, ni kan ju lägga ut era illrars vikt här ;)).

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Falo]
0

#6: Går deras illrar ner ett halvt kilo så har de nog bara varit på loådan nyligen eller såSkrattande

smurfb
0

Tjabo sjönk ju från 2.9 till strax över 2 kilo på nån vecka. Tjockisen blev slank och fin.

JossanH
0

#6 jo det är klart! ;)

#8 hade den "lille" killen i tankarna!! hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus