Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1969 ggr
VeronicaKahlbäck
0

skunk och astma?

Zebben flyttade hit för exakt en vecka sen nästan på timmen och jag har två tjejer sedan tidigare så nu är det herre på täppan här. för ca 2 timmar sedan var det fight och då skunkade sej alla tre även Nailia som bara tittade på och jag som  har ganska svår ansträngnings/stress astma alltså inte brukar reagera på dofter/damm/kvalster m.m. fick ett astmaanfall så jag trodde jag skulle få åka till sjukhuset men klarade tillslut att få i mej tillräckligt med cortison så det svullnade ner tillräckligt för att ta astmasprayen. Har aldrig reagerat på det förut men funderar på om jag gjorde det nu då det blev så koncentrerat pga mängden och att de var i smala delen av köket? någon som vet om man kan vara känslig mot "skunket" eller reagerat själv någon gång?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Loveferrets
0

Jag reagerar oxå så där när dom har skunkat eller när dom är i brunst, likaså vid pälsbyte så det är nog inte helt omöjligt att man kan få sånna "anfall"

Tur du kunde hantera det själv så du slapp åka in.

VeronicaKahlbäck
0

#1 ja alla tre håller på att byta päls kan ha varit att det blev för mycket med allt bara! ja det var skönt att slippa eftersom man får sådan panik med.. om det händer igen är jag åtminstone beredd:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus