Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 412 ggr
Velsan
0

Dumma iller

nu har hon varit på rövar tåg igen, hade henne instängd på köket inatt för jag håller på å städar resten av stället. men hon har lyckats ta sig ut därifrån å de ser ut som hon varit å badat i hinken som jag har när jag torkar golvet, är 6 liter vatten och lite ajax i. Tror ni de e så dumma å dricker eller har hon bara ramlat i, för de ser ut som hon ramlat i å sen hoppat ur med tanke på vattnet runt omkring, ser inte ut som hon varit å grävt i det. å de kan ju inte smaka gott. Hon spyr inte heller. och står inga direkta varnings skyltar på rengöringsmedltet. Är det nån fara tror ni? :S

Smeagol
0

Ja du om de är någon fara elle rinte kan jag väll inte dirket svara på. men smeagsol har då drucikgt lite rengöringsmedel ett par gånger och de har aldrig varit någon fara. Ja menar villken människa har inte råkat smakat på lite diskemel någon gång. haha. ja ja, jag kanske är den enda men ja har inte fått nå akuta problem av det ialf! Så jag tro inte att det är så allvarligt om hon verkar må bra.

Velsan
0

nä å fick höra nu av en annan att hennes hade badat i klorinvatten, så de verkar klara en del :P

AlbaStiffler
0

hehe, klorinvatten, blev det en albino då? *skämta*

Håll lite extra koll på hur magen funkar bara, säket inget problem om de bara druckit lite… Konstiga djur det där… Att ajax smakar gott kan jag inte förstå.

Velsan
0

vet ju inte om druckit nått heller

Sara
0

Mina dricker mycket gärna ur skurhinken om den står på golvet. Det har aldrig hänt nått.

Sara

Velsan
0

skönt att höra :)

cannaydia
0

#3 nä det var en silver…som iof bara blivit ljusare o ljusare efter händelsenFlört

Jag tror de är lungt Velsan, mina har som hobby att ta ett dopp i skurhinken, mer regel än undantag *ler* Där av lärde man sig snabbt att använda gröngrumme såpa, lite mildare…

och klorinen var ju mer en "odör" dödare, som vid eftt tillfälle skulle få smaka på mina golv hehe men intresset för hinken va stort fast man ställde den på en pall *suck*…illrar…

sarae
0

Min första iller jajja drack faktikst klorin och överlevde…men shit va rädd jag var….på en söndag, inga veterinärer öppna, å jag kuta runt hela stan till fots (ingen lokaltrafik den dagen eller bilar) tillslut fick jag tag på en iller veterinär per telefon som sa att jag bara skulle hålla koll så tat hon åt å drack och bajsad…och det var ingen fara med henne…men som sagt inget jag rekomenderar

Stitch tar varje tillfälle han kan att slicka i sig diskmedel, tvål eller tvättmedel..suck..