Coolt
Jag sa nyss att jag ville bygga buren som Melwin ska ha i sommar. Då sa pappa att de hade några slags burar på jobbet. Så vi åkte dit och kollade.
2 meter långa och drygt 50 cm breda och höga halvmåneformade ventilationsburar. Melwin ska få 2 sånna, och råttorna så få en som var lite mindre =) Det blir kul för dem att springa i.
golf.ifokus.se
Så bra! Då slapp ni mecket med att bygga en egen.
Vart jobbar din pappa? Hemsida där man ser burarna?
Sara

Fast jag hade ju iofs sett fram emot att bygga :D
Han jobbar på Smurfit Kappa (wellpapp) så nej, de är bara ventilastionsgrejjer de ska slänga =)
golf.ifokus.se
Hmm.. Jag med, fast det blev min pappa och en kompis som gjorde jobbet och jag tittade på. 
Sara

Har du bild på bygget som du inte gjorde? :P
golf.ifokus.se
Nånstans ska det finnas ett kort men jag vet inte riktigt var.. Har en banankartong med kort som jag inte har satt in i album. Pust!
Sara

hehe, sånna där ja. då förstår jag. :)
hehe du kan ju nästan isolera en sån där (innedel) och ha den andra som "ute" del. Full med massa mysiga krypin så klart. åååh nu blev jag avis här hemma. inte för att vi behöver ngn "sommarstugsbur" till Dior, men iaf. Ett helt palats att inreda till plutten ju. 
Det är ett par delar för ventilation på kontor bla så ett litet tips
det runda hålet på gaveln kan man skaffa en förminskning och sedan koppla ihop båda med ett vanligt ventilationsrör i som ett L tex i olika längder
så att han har lite att springa och smyga i
Det är standardmått och finns på byggvaruhus bla
bara en tanke

Vilka häftiga burar, Ska bli roligt att se hur de ser ut när du inrett dem färdigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pappa ska få sånna lock man kan sätta för det runda hålet så vi kan använda det som öppning, för att öppna upp hela gallerdelen är lite onödigt att göra varje gång tycker jag. Jag tror vi ska koppla samman Melwins 2 delar med nåt slags rör =)
golf.ifokus.se