Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1229 ggr
Theres
2010-10-25 17:30
0

Hundmat...

…ska man inte ge, för det inte innehåller taurin. Right?

Men detta då?

golf.ifokus.se

Theres
2010-10-25 21:44
0

Ingen som vet/har en åsikt om Nordic Hundfoder?

golf.ifokus.se

JossanH
2010-10-25 23:51
0

Hundmat ska du inte ge för att det inte har rätt sammansättning för en iller. En hund behöver inte extra taurin då dom bildar det i kroppen medan katt och iller behöver extra taurin. Är det färskt kött får dom dock i sig taurin genom köttet, men man får se till att ge tillräckligt av de delar som innehåller tillräckligt med taurin som tex hjärta.

Men det har inte bara med taurinet att göra. Det ska vara rätt mängd fett och animaliskt protein också. Hundar klarar ju lättare av spannmål än vad en iller gör.

Ska man ge färdigt foder tycker jag man bör hålla sig till ett foder som är anpassat efter ett sådant matsmältningssystem.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
2010-10-26 01:53
0

Nordic hundfoder ska enligt henne som tipsade mig om det endast innehålla färskt kött. Därför jag frågar om det, ifall någon har erfarenhet av det.

golf.ifokus.se

Mindanao
2010-10-26 02:08
0

inte jätte kunnig inom området men när det gäller just taurin försvinner inte det då köttet har varit nedfryst en längre tid??

HannaM
2010-10-26 12:29
0

Dom som inte innehåller spannmål, vilket är ca hälften av deras produkter såg det ut som vid en snabbkik, går att använda som en del i en barfkost eller som tillägg till en torrfoderkost. Förutsatt att din iller gillar konsistensen, här hemma är dom väldigt skeptiska till att som är i färsform.

[chouwa]
2010-10-28 22:37
0

Vad jag vet finns det Inget hundfoder som är rätt för iller som helfoder. Bra illerfoder till illrar. Bra kattfoder till katter. Bra hundfoder till hundar. Och allra helst BARF anpassat till det djur man har. Tycker jag.