Fästigmedel?
Finns det något fästingmedel man kan ha på illrar som inte är skadligt?
Nu vet jag inte varför ett fästingmedel för katter skulle vara skadligt, men man vet ju aldrig, illrar verkar vara så känsliga mot allt.
Melwin har redan haft 4 fästingar som jag har tagit bort.
golf.ifokus.se
Blä, avskyr fästingar!
Vår gamla hund fick sned svans av Frontline spot on.. Har ingen aning om varför men när han hade fått en dos av det så drog svansen åt ena sidan i flera veckor efteråt.
Sara
#0 Jag rekomenderar Stronghold som du droppar mellan skulderbladen på illern, har fungerat bra för mig =)
Amor vincit omnia

#2 Är inte det mot skabb? :P Är det samma? Vad kostar det?
golf.ifokus.se
Kostar nästan 160:- för 3 pipetter.
Problemet är att du måste få ett recept från veterinären.
Sara
Jag har sett ett medel man kan köpa på Lantmännen eller Granngården som det väl för det mesta heter nu. Det är för människa, men ska gå att använda även till djur. Frågade speciellt när jag köpte det då vi ofta är i skogen med våra illrar, och fästingar vill jag inte ha hem, vare sig det eller loppor.
Har hittat namnet på den fästingsprayen jag pratade om här ovanför, den heter Schas fästingspray för barn och vuxna. Men som sagt, det skulle gå att använda även till djur. Man sprayar på innan man går ut och går med illern, det är resistent mot svett och är effektivt i upp till 8 timmar.