Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 623 ggr
becka89
0

Vetrinären

Tänkte kolla om det är någon som har varit på regiondjursjukhuset i strömsholm???

Är den närmsta vetrinären för oss nu då våran gamla har fått en massa stämningar på sig pga dåligt arbete m.m.

Någon som kan berätta vad dom tyckte/tycker om dom i strömsholm??

Mixxy
0

Har endast en erfarenhet av Strömsholm och den slutade inte som vi hade önskat.

Vi var ju in med vår Zonic där i mellandagarna förra året eftersom så gott som alla andra har stängt då. Zonic hade fått i sig något som vi nu i efterhand vet satt fast i tarmen.

Men sjlva personalen var trevliga, skulle däremot inte säga att dem visste så mycket om illrar tyvärr. Tyckte inte heller att dem informerade så bra om operation/smärtstillande. Dem nämnde att han hade gaser i magen som jag så här i efterhand ha fått veta kan tyda på att det är något knas i/med magen men som dem inte i huvud taget nämde för oss. Hade dem sagt det hade vi förmodligen valt att operera honom direkt istället för att ta hem honom med vätskeknöl i nacken och smärtstillande. Fick heller inte veta att det kan vara bra att ge parafinolja när han fick smärtstillande så att föremålet lättare skulle komma ut. Detta har jag också surt fått veta i efterhand. Vi tar på oss mycket av skulden för att Zonic dog just pga vår dåliga koll på detta, men jag tycker att personalen kunde ha gett oss lite bättre info.

När det gäller vaccin mm så vet jag inte hur det är men vi går till en filial till dem här i Enköping och det funkar kanon…

UlrikaD
0

#1 Kommer ihåg när det med Zonic hände. Tyvärr så lär man sig ju av sina misstag och i början tror man ju alltid att veterinären vet bäst och rättar sig efter det. Det är först efter några år som illerägare man inser att man måste kolla upp saker själv innan man åker till veterinären. Tyvärr.

Ni gjorde precis allt ni kunde för Zonic, det hoppas jag verkligen att ni vet. Jag är övertygad om att Zonic vet det iallafall.

Mixxy
0

Tack Ulrika det värmde:)

Jo jag hoppas verkligen att Zonic vet att vi försökte iaf göra det bästa för honom. Men som sagt så lär man sig av sina misstag, sorgligt bara att ens päskling ska behöva lida för det :(

Sarah
0

en vän blev av med 6 kattungar för att de inte ville ta bakterieprov.

becka89
0

Usch vad hemskt,

Det låter ganska mycket som våran veterinär här i stan så vet inte om det är så stor skillnad att åka till strömsholm eller här i stan för kastrering och vaccinering… måste fan ringa dit imorgon och kolla vad dom tar för det..

becka89
0

#4 usch vad tråkigt =(, fattar inte varför vissa veterinärer nekar till vissa prover, måste ju vara för att dom ska ha rätt eller något sånt..