Höst trött mollie!
Är det pga att vintern är på ingång, mollie bara sover och sover, väcker vi henne sen så ligger hon i knäet i flera timmar och det är jätte mysigt. Men innan så var hon överallt med ingen stans nu är hon bara på 4 ställen.
1. Johans strump låda och sover.
2. Hennes lila puff.
3. Hennes hög med filtar.
4. I sin transportbur.
Är det normalt att dom är lata nu, eller är det bara en period. Jag vill leka men hon bara tittar på mig sen lägger hon sig ner och går i väg och sover.
tror illrar är lite "lata" i perioder.. men för säkerhets skull ska du hålla koll på att hon dricker äter o går på lådan som hon ska:-)
mysigt att hon ligger i knäet i flera timmar..
Försök aktivera henne i någon ny lek så kanske hon tycker de är spännande att leka:-)
Våra Bogey är knappt man ser röken av på vintern. Han nästan bara äter och sover, så det är nog inte så ovanligt att de sover mera höst och vinter.
Låt illern simma av sig lite i badkaret, det brukar vi göra med våra när dom är trötta.
Jag föreslår att ni tar ut henne en liten stund utomhus. Det brukar pigga upp. Under vintern vill mina också helst sova men jag tvingar ut dom- om så bara i 5 min- för när dom kommer in sedan har dom fått en liten kick av den friska luften och vill ofta busa!
Lägga i badkaret skulle jag aldrig kunna gjort då dom inte gillar vatten så det vill jag inte utsätta som för..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Du, asså.. Hon beter sig precis som systerdottern Magnolia.. Klockren Lillan-soffeiller! Vänj dig! ;)
Prova som sagt att aktivera henne, gå ut o gå eller locka till lek , ta ev en lite minibalja med vatten i o låt henne jaga bollar eller liknande..
eller simma
Idag när jag kom hem så var hon på fötterna=) Riktigt kul hade vi sen öppnade jag glas dörrarna och då var allt annat intressant haha