Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 229 ggr
kitty
0

chockad!

Amy har börjat bete sej underligt..hon uppför sej som om hon vore arg på mej.

Hon bet mej i foten ( Amy biter aldrig)…hon bajsade mitt på amttan!..stod hetl chockad och tittade på..

hon e vansinnig på mej 

kan hon vara arg för at Milton inte e kvar?

Madde
0

ja det kan vara något sånt som gör att hon gör uppror.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

kitty
0

för hon känns helt annorlunda i kropps språket..hon verkar irriterad på mej..

jag e rolig i et par minuter men ser det ut som att hon suckar och säger" ja hon ahr fortfarande inte fattat"..

Madde
0

Ja tyvärr så är vi människor lite för stora för och kunna leka på en illers nivå. Önskar verkligen att man kunde ibland, men ja det är i alla fall tur att mina 4 grabbar har varandra. =) de leker som aldrig förr. =)

Robinsnel
0

first off.. jag tror inte att våra djur blir "arga". De försöker säga saker till oss eller få oss att göra ngt däremot, det tror jag. Uteslut alla andra orsaker innan du tror att hon är ledsen för milton åkt..

Kan det inte ha varit ngt just i den stunden hon ville?

kitty
0

ok jag menar väl inte direkt "arg" men hon är underlig i sitt beteende..

nej det enda jag kan komma på är godis, ett tiggbeteende hon lärt sej av Milton btw. Men när jag inte förstod vad hon ville la hon sej..

jaja

ferretgirl
0

Som #4# säger så kan djur inte bli arga som vi kan, dom har inte samma kännslor som vi har. Även om dom kan känna saknad och kärlek som vi, men det är ändå inte på samma sätt som oss människor. Men jag kan nog garantera dig att hon saknar Milton, och denna saknad kan ge sig till känna på olika sätt. Vet när jag fick avliva min Dino 01, hade då även Aslan som vid tillfället va ca 10 månader bara. När jag kom hem utan Dino, så sprang han först och letade i flera timmar efter honom. Sen upptäckte jag att han inte åt eller drack vatten. Så efter 2 dagen med att han inte åt eller drack, så fick jag tvångsmata honom och ge vatten flera gånger/dag i 5-6 dagar innan han började äta och dricka själv igen. Det var därför som jag köpte Laban för att Aslan skulle få sällskap igen, och det hade han fram tills dess att Aslan själv dog för ganska exakt 2 år sedan den 5 mars. Så saknad kan komma på olika sätt, kan säkert visa sig med att hon börjar bita också. Men jag hoppas att hon kommer över sin saknad efter Milton.

JossanH
0

tycker det påminner lite om Pegasus när något är galet med honom.
han blir extremt lättirriterad när det är något med hans analsäckar (så jag fått tömma dom hos vetten). Då kan han bara gå runt o väsa så fort någon kommer i närheten av honom.. han brukar inte vara riktigt så irriterad på mig utan det var mest på dexter då. så fort dexter kom i närheten så väste han och gick nån annanstans.
vet ett tillfälle då jag var ute på balkongen. han ville gärna upp o se över kanten men när jag inte genast plockade upp honom så bara väste och väste han och det är inte likt min pegasus.. han blev skitsur för smågrejer..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Vem har sagt att inte djur har samma känslor som vi människor har? Eftersom de kan bli glada så borde de kunna bli arga.

Människan är ju ett djur (enl. evolutionsteorin) och är uppbyggda på samma sätt som andra djur. Bara för att vi inte förstår djurens sätt att uttrycka sig betyder inte att de inte har känslorna.

Men jag tror inte Amy är arg, hon saknar nog bara Milton. Men det kommer att gå över.

Sara

VeronicaKahlbäck
0

Amy kanske inte är arg men hon vill nog som du säger visa att hon saknar Milton lr ett sällskap överhuvudtaget!

jag tror att illrar kan bli arga varför skulle dom inte det katter och hundar kan ju det och illern står mitt emellan!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Sarah
0

Håller med #8. jag tror def att djur kan känna saker som vi kan. Min häst vaknar ex på fel sida ibland helt enkelt. Då får man klia lite extra de dagarna så blir det bra efter en stund. Varför skulle de inte kunna det?

Madde
0

jag tror verkligen att mina illrar kan visa när de är arga, rädda och så.

Missy
0

Jag tror inte djur kan känna alla känslor som vi kan men ilska är jag rätt övertygad om att dom kan känna. Skam tex tror jag dessto mindre på.

Sara
0

Dessutom blir många illrar väldigt påverkade av att mista kompisar. De kan sörja otroligt hårt.

När jag tog bort Bilbo i februari så blev Oscar jättesmal på ett par veckor och tappade livsglädjen. Han åt och drack och allt det där men det var nått som hade slocknat i hans sätt. Så efter en månad så tog jag bort honom oxå. Han hade ju varit sjuk länge men efter Bilbo så förlorade han orken att kämpa. Å då hade han fortfarande 2 illerkompisar kvar här hemma.

Sara

Sarah
0

#12 nej sånt tror jag inte heller. Skam grundar sig ju i en moralisk uppfostran vilket inte går med en iller.

Flisa
0

nu blev jag förvirrad.. milton? inte kvar vara?

Faxlin
0

Flisan, nu blev jag förvirrad. Vem vad sa vaddå?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Flisa
0

haha. vad menar dom med att amy är arg för att milton inte är kvar?

Theres
0

Milton har flyttat till Robin.

golf.ifokus.se

kitty
0

japp Milton ahr spom sagt flyttat till Robin ochd etta var för Miltons, Amys och mitt ( säkert klagar inte robin heller) bästa.

Finns mer under tråden "flyttat"

Sara
0

Hur går det med Amy nu då? Mer bitning och utanför bajsning?

Sara