valpar på blocket, skåne
länkar borttagna då hanteringar av illrar på farmar är inget jag vill göra reklam för.
Illrar förtjänar bättre

det här är en farmare, vilket sajten inte tillåter reklam för…
det står inte i annonsen att det är farmare. men ber om ursäkt för det, tråden kan låsas.
Jag har sett folk lägga ut valpar osv från blocket innan så jag tänkte jag skulle göra det den här gången. Nu vet jag att det inte är tillåtet.
#2 jodå det är tillåtet så länge det inte är farmvalpar man gör reklam om. Den här sidan stödjer inte att man föder upp illrar i små burar som inte ens håller minimikrav…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Både Lennart och Jan har större burar är minkburar… Men det rättfaldigar ju ingenting dock!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
#4 över 5 kvm?
Sajtvärd på Iller.ifokus
jag visste som sagt inte att de inte var tillåtet…
Om tråden låses eller ej avgör någon värd på forumet..
ber om ursäkt.
Det var inget JAG ville göra reklam för, jag vill att illrar ska ha det så bra som möjligt och födas upp på vettigt sätt o inte i miniburar.. osv. Jag har varit på farmar och sett hur det är så jag vet.
Jag har inget med annonserna att göra. jag såg bara att dem var rätt nya och att folk brukar lägga in annonser här från blocket.
#6 ingen klandrar ju dig :) Bara talar om hur det ligger till här.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#6 sorry, jag är på dåligt humör och tänkte inte på att alla inte vet om det ;) menade inte att låtya otrevlig.
7 och 8 ingen fara, länkarna är borttagna nu:)
#5 Jag visste inte att kraven för minkburar låg på 5kvm?
Att lagen för att hålla illrar är 5kvm, men trodde den var mindre för minkar då jag aldrig sett en minkbur på 5kvm?
Hälsningar Malin

står inte att det handlade om minkar… jossan frågar ju om burarna som illrarna är i är över 5kvm
#10 Jag svarade helt enkelt på det duholm skrev att de hade burar som var större än minkburar och eftersom minimikravet för iller ligger på 5kvm så frågade jag om dom hade burar som var i den storleken..
Mink har betydligt mindre krav.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Lennart har i alla fall haft besök av djurskydds inspektör och fått godkännt även om måtten inte är 5kvm. Vet dock inte vad måtten ligger på.
Fråga mig inte varför det blev godkännt.
Hälsningar Malin

Det finns inga krav på minkburar… Det är just det jag menar. Lennarts burar är ungefär det dubbla en minkbur, möjligtvis lite större. Jans kan nog hålla ialla fall 3. Precis som jag skrev så rättfaldigar detta inte deras hållning, bara ett påpekande. Du kan inte säga att de håller dem i något som är mindre än minkkrav då.
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Aha, Men jossan skrev Minimikrav inte minkkrav ;)
Hälsningar Malin
Jo men att endel har fått dispans från lagen då det oftast krävs ett visst antal år för alla verksamheter att göra sina förändringar tills det det blir ett tvång.
Minimikrav för iller är 5 kvm från 1-5 illrar. Har man mindre har man mindre än minimikraven men har fått dispans.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#14 jag såg inte att du skrivit minkkrav, det är ju en helt annan sak ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
¨#16 Men vad minmikraven för iller är vet vi ;)
Men vet som sagt inte vad för mått Lennart har sina illrar på och Jan har jag aldrig besökt.
Hälsningar Malin
#18 Jag förklarade bara principen- har man fått igenom mindre än minimikraven så har de alltså fått dispans.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Här finns lite om reglerna för minkar och hänvisning till mer ingående länkar ang. burar för mink på SJVs hemsida.

#3 Sorry! Inga linser! Läste som MINKkrav! Inte lätt att vara halvblind på kvällarna!