OT - Ny tattoo
Ååh, jag är avundsjuk.
Jag har tid bokad i November för en ny tatuering och längtar ihjäl mig. Vart gör du din någonstans?
Låt oss se bilder när den är klar! :-D
Jag har en vän som tatuerar så jag gör hos honom.
Jag har tänkt ett par år på nått på ryggen fast inte fastnat för något förren jag såg grunden till den på bilden. Sen har jag färglagt och så skrivit till text. Så jag ringde idag och fick tid i morgon kväll. Perfekt! Jag har noll i tålamod.
Bilder kommer, lovar! 
Sara
Jag har också tid i november! Själv smackade jag ju på en på hela bröstet sist jag gjorde någon och fyllde i den för bara 1,5 vecka sen men jag börjar redan bli otålig för det är långt kvar till nov ;)
Vad ska du göra Sandra?
Det är ju så kul att smycka sig på nåt nytt sett!! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vilken tur du har då Sara! :-)
Inga väntetider här inte. Väntar ivrigt på bilder!
Åh, din tatuering är ju underbar Jossan!
Text över underarmen denna gången (jag är Svag för texttatueringar, tyvärr ;P) "Credendo vides" som är latin. Engelska - By Believing, One Sees. Svenska - Genom att tro kan du se.
Helt sjukt. Jag trodde Aldrig att jag skulle bli så beroende som jag blev. Haha.
Nämen, vi har väl alla varit där. Nu när jag satt min "stil" är det ju ännu lättare att bara fortsätta på samma grej liksom.. ;) Och tack för att du gillar den senaste!
Har dock planer på en som ska avvika lite från dom andra, men vad tusan, lite natur ska petas in i den också :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vad kul. Vill du avslöja dina planer? :D
Jag skall försöka att inte täcka mig själv i text. Jag har ju bara en i text som säger "Mamma" men jag vill så mycket.. Jag vill så gärna göra en i riktigt starka färger då alla mina nuvarande är färglösa.
#6 Nja, men det kommer gå i samma stil som dom andra i färg, och den kommer sitta på halsen. Jag hoppar över alla klassiska steg om att tatuera hela armarna först, sedan bröstet och efter det halsen.. Jag kör på bara.. Till min mammas förtret!
Sorry Sara att vi bara kom o kapade din tråd hehe
Men du verkar också fast nu! Du kommer vara en enda stor krusidull när du är klar haha
Sajtvärd på Iller.ifokus
mycket fin blir den :) jag har börjat med en ny tatuering i söndags vi delade jobbet för några gånger :D jag e galen i olika fjärilar så har redan 3 olika stycken :D
Välkommen till ferretplanet.se :)
# 4 Japp, det var tur. Avskyr att vänta. 
# 7 Ingen fara, bara kul att läsa.
Jo, jag börjar oxå bli fast och jag har hittat min krusidullstil. 
Jag piercade tungan för en vecka sen och vill ha minst två till, dock inte i ansiktet. Men så är jag lite ambivalent om jag ska ta i naveln redan nu. Vill inte att den ska bli ful men jag vill inte vänta heller. Otålmodig!
Christina-piercingen påverkas ju inte av maghullet så den kanske jag tar lite senare i höst oavsätt.
Sara
#9 Oooh. Christina är ruskigt läckert måste jag säga! Själv har jag blivit otroligt feg på den fronten så det som sitter får sitta :P Om det inte blir en till i tungan eller öronen. Okänsliga ställen liksom.
Hur gick tatueringen btw? Kanske har du slängt upp bild på bodyart men eftersom du har en tråd här så tycker jag att det krävs även här ;)
Paulina
Jag tycker nog den mellersta blå stjärnan har lite tjockare kontur än de andra och jag vet inte om det bara ser ut så på bilden. Men det får han fixa till nästa gång i så fall.
Sara
var det meningen med stjärnor att de ska vara så… inte stjärn liknande? i vilken studio har du gjort den?
Ja stjärnorna är lite oregelbundna och det är helt ok.
Det är en rätt ny kille som gjort den, så han har ingen studio än.
Jag är lite missnöjd med den ena blå stjärnan dock.
Sara
#14 Är man nöjd själv så är det ju lugnt :)
Men det är ju ändå en ganska stor "miss" att ha gjort konturerna på bara en stjärna så mycket bredare så jag skulle ha funderat på att fixa till den hos någon lite mer etablerad. Men det är ju ditt besut och inte mitt :)
Men jag tror det kommer bli bättre med tjockare injer på stjärnorna!
Han verkar ju vara lite ostadig på hand (tar man upp bilden på största storlek ser man att inte alla linjer flyter ihop). Hoppas bara han är så pass duktig att han gjort den på rätt djup så den inte flyter ut eller försvinner efter ett tag.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag skulle nog också "fixat den" lite hos någon som är lite mer etablerad och framför allt stadigare på handen så att du får lite jämnare linjer :-) Risken är att linjerna kommer se ännu mer ojämna ut när tatueringen har läkt.
Men jag gillar ditt "klumilur"-tänk och jag gillar även ditt färgval mycket!
# 15 Jag tror den blir bra i slutet, han får fixa till den stjärnan med blått ett par gånger så blir det nog bra.
Sara
jag funderar också på att göra en tatuering där på ryggen- ungefär samma ställe. gör det ont att göra där?
Nja, det är överkomligt. Det slutar liksom att göra ont ett par sekunder efter nålen är borta.
Sara
ok
jag har en i svanken o det kändes inte så mkt. huden likson domnade efter en stund.men jag tänkte det skulle va känsligt uppe vid nacken
Hur lång tid tog den att göra?
Sajtvärd på Iller.ifokus
3 timmar och jag betalade 500:-.
Sara
#22 Ja det var ju ett billigt pris! Men jag betalar ju gärna en slant och väntar ett par månader för att få den och det jag vill ha ;) Räknade ihop att jag lagt ut ca 18000 på mina! Men dom ska sitta där resten av livet så ;)
Och snart blir det minst en tusing till ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja, men det är ju för att han är ny och den kanske inte blir perfekt, sen är det ju inte trivsamt att sitta extra länge för att han är ovan.
Sen tycker jag inte allt måste vara perfekt, det kan vara rätt charmigt ändå. Fast han ska fortfarande fixa till den för den är inte ok nu.
Sara
#23: Jag håller med dig! :-)
Jag har väntat ganska fint på alla mina tatueringar och lagt ut en jäkla summa (trots min minst sagt knappa ekonomi) väntar fortfarande på min tid på Heidi Hay i Göteborg som jag nu väntat på i ungefär ett år.
#24 Visst är det så! Jag tycker inte heller allt måste vara perfekt (jag är du ju inte haha) men vissa saker måste verkligen det. Tex den stora jag har på brösten. Den syns i stort sett varje dag då jag nästan jämt går i linne. Jag ser den i spegeln varje dag. Jag orkar inte störa mig på något som jag ser i kombination med mitt ansikte hela tiden. För mig känns bröstet, halsen och händerna som "extra viktiga" när det kommer till perfektion. Där kan jag inte nöja mig med något annat så fatta att jag är nervös när jag ska göra dom sakerna ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 26 Sant.
Sara
jag har oxå gjort den misstag att gå till en lärling med min första tattoo - han gjorde den med gör-det-själv maskin med bara en nål och han satt den för djup i huden så min tatuering sticker ut heheh , jag ångrar den men vågar inte riktig göra om den tur att den sitter ovanför rumpa så ingen behöver titta på den heheheh :D
Jag har haft tur med mina tatueringa, känt tatueraren så aldrig betalt mer än 500kr. Dock har jag små tatueringar. Tror den ena kostade runt 200 och då betalar man ju typ bara materialet… Längtar så tills jag får chans att göra mera på den ena (har en på foten).
Man blir ju smått beroende 
Nu har jag en kille som gör skit bra tatueringar och har egen studio då är han min kompis å jag betalar bara 350 per timme :D har precis börjat tatuera min fot :DDDD lovade mig att varje år jag orkar i Sverige ska jag göra en tatuering :) så nu kommer min andra i Sverige :)