!!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur länge får man hålla en iller i nack skinnet?
Är det där verkligen humant? 
<3 ferrets is the life <3
Många kör fortfarande på att hålla illern i nackskinnet tills den gäspar… En del förspråkar att hålla så i en timme om det så skulle behövas. Det innebär mest att man dominerar illern..
Sajtvärd på Iller.ifokus
:-(
Jag är inte ett "fan" till den metoden.
Men visst skall man inte bara göra rent ytterörat så säger inte min vetrinär i allafall!?
#4 Ner i hörselgången bör man väl peta så lite som man bara kan då det riskerar att irritera mer än det hjälper. Öronkletet finns ju där av en anledning :)
Paulina
jag blev helt paff när jag såg det 
vadå att illern slappnar av när man håller så ser ju mest ut att plåga den 
Stackars iller. . .
Okej :)
Sist när mina illrar blev kollade för öronskabb och veterinären "grävde" i deras öron så höll han dom i huvudet. Alltså verkligen hela deras kroppsvikt. Han höll runt halsen. DET kan jag säga, det var hemskt. Jag sa faktist åt honom att d et nog är bättre at han lägger ner kroppen åtminstånde men det fick inte för sig. Dit går jag aldrig igen.
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Det är en sak att hålla upp illern i nackskinnet så en dinglar, men 95% av tiden så stödjer hon illerns kropp min sin egen eller sin arm.
Andra länder har annan syn på djur än vad vi har.
Jag har hållt i nackskinn dels för dominans men också för att kunna göra rent öron, kolla över småsår och liknande. För min del har det funkat bättre att "släpa" illern över golvet i nackskinnet än att låta dem hänga o dingla. Så som andra illrar gör emellanåt. Ingen iller hänger upp sin polare i nackskinnet när han missköter sig.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
sant