Hundbajs är äckligt!
Denver och Sigge var ute och sprang, så hade jag Melwin och Epona i koppel, men tyckte synd om dem för de inte fick vara lösa också.
De har ju en förmåga att springa åt olika håll, så jag tänkte att jag skulle ha Epona lös först, hålla kolla på henne, sen ta in henne, sen ha Melwin lös.
Men Pona ville bara leka i röret som ligger under lekstugan, för hon vågar inte springa in i skogen utan Melwin, även om Denver var och hoppade på henne.
Så jag släppte Melwin också, och sen sprang de in under vedhögen som valigt. Sen ville Melwin springa bort till stubben som är nära cykelvägen, så jag och Denver följde efter honom, sen när de hade sprungit ner en vända där och Melwin var på väg tillbaka mot gården så plockade jag upp honom.
Kände att det luktade förfärligt mycket hundbajs, så jag kollade under skorna, men jag såg inget.
Satte in Melwin, och fortsatte leta efter hundbajset, men hittade fortfarande inget, så började tro att någon lagade en grymt äcklig krovgryta och att stanken spred sig i hela kvarteret. Sen gick jag och hämtade Pona i komposthögen, och då såg jag det.
Jag hade hundbajs på min jacka?!?! På ärmen och på vanten och mitt på jackan.
Antagligen så hade väl någon kastat in den i skogen så den fastnat på en gren i jackhöjd. Iallafall grymt otrevligt =/
golf.ifokus.se